دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 78141
سلامت نیوز : یک ضرب‌المثل زنانه می‌گوید هوا را از من بگیر، جوانی‌ام را نه! بالاخره باید بپذیریم که جمعیت نسوان نسبت به جوانی خود حالا به صورت سجلی یا خیالی حساس هستند. حالا هم که یک شرکت در حال تولید محصول صد درصد ایرانی (!) و خالص از حلزون است تا جوانی و پوستی شاداب را به مردم هدیه کند، عده‌ای دوره افتاده‌اند تا خواص و اصالت این محصول را زیر سوال ببرند و درش را گل بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ باز هم گلی به گوشه جمال معاون امور غذایی و آرایشی و بهداشتی سازمان و غذا و دارو که درباره کرم حلزون فرمودند: «اینکه کسی بخواهد پول گزافی صرف کند و انتظار داشته باشد تأثیر محسوس و بزرگی ببیند، درست نیست ولی از بابت میزان سلامت آن چندان نگرانی (!) وجود ندارد؛ البته تحقیقات و بررسی‌های لازم در این خصوص همچنان ادامه دارد. (جراید – 19 تیر 92) به قول ابوی حقیر: اینا همه کلک نونه و بالاخره عده‌ای باید از این راه نون بخورند. تبلیغات هم که چیز جدیدی نیست.در اعصار و قرون گذشته هم وجود داشت و کافی بود سر همیان زر را کمی شل کنید تا کالای شما به نحو احسن معرفی شود.

مولوی در این خصوص می‌فرماید : «هین بستان از من و تبلیغ کن!» و باقی ماجرا... حتماً ماجرای فروش داروی طول عمر توسط ملا نصرالدین را شنیده‌اید که می‌گفت من با مصرف این دارو عمرم زیاد شده والان سنم 400 سال است. یک نفر یواشکی از شاگرد ملا پرسید: «راست می‌گوید؟» ایشان هم صادقانه جواب داد: «من نمی‌دانم؛ من فقط 200 سال است که شاگرد ملا هستم!» الان هم شما کمی دندان روی جگر بگذارید، یواش یواش خواص این دارو ظاهر می‌شود.

در ضمن ما اصلاً به موثر یا مضر بودن و نبودن این محصول کار نداریم فقط این شرکت به دو سوال ما پاسخ دهد کفایت است: الف- روزانه چند کامیون حلزون برای تولید الاتوئین موجود در حلزون در این کارخانه ذبح شرعی می‌شدند؟ ب- آیا این شرکت برنامه‌ای برای استفاده از سایر خواص جانداران دیگر نظیر احیای دم کنده مارمولک توسط خودش، قابلیت بالای دید در چشم عقاب و تولید لنز از شبکیه عقاب، سرعت بالای حیوانات و تولید کفش با الگوبرداری از پاهای چیتا و یوز پلنگ و ... دارد یا خیر؟ شب بر همگی خوش!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha