مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش انگیزه افراد معتاد به ترک اعتیاد به دلیل هزینه‌های بالای درمان خبرداد.

درمان اعتیاد تحت پوشش هیچ بیمه ای نیست/معتادان انگیزه ای برای ترک ندارند
سلامت نیوز: مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش انگیزه افراد معتاد به ترک اعتیاد به دلیل هزینه‌های بالای درمان خبرداد.

عباسعلی ناصحی در گفت‌ وگو با پانا، با اشاره به لزوم تعادل در قیمت داروهای ترک اعتیاد و درمان، گفت: قیمت درمان اعتیاد باید به گونه ای باشد که انگیزه لازم برای افراد معتاد را جهت ترک ایجاد کند، چرا که ماهیت اعتیاد در اصل آنگونه است که انگیزه ای را در معتادان برای ترک اعتیاد به وجود نمی آورد، بنابراین می توان گفت که هزینه بالای درمان اعتیاد عاملی برای عدم مراجعه معتادان جهت ترک اعتیاد می شود.

 مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت در ادامه با تأکید بر پوشش بیمه‌ ای درمان اعتیاد،  یادآور شد: سیستم درمانی اعتیاد در کشور باید آنگونه باشد که مراجعان ترک اعتیاد را پوشش سراسری دهد و از طرفی پوشش بیمه ای درمان نیز ضرورت دارد و در واقع شرایطی باید فراهم شود که متقاضیان ترک اعتیاد بتوانند براحتی ادامه درمان خود را انجام دهند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا درمان اعتیاد تحت پوشش بیمه قرار دارد، به پانا گفت: اعتقاد ما این است که هزینه‌ های درمان باید توسط بیمه‌ ها پرداخت شود، اما تا کنون این موضوع عملیاتی نشده است که این موضوع باید مورد اهتمام مسئولان قرار گیرد.
 
ناصحی با بیان اینکه هزینه درمان اعتیاد فقط برای بیمارانی که از لحاظ مالی مشکل دارند، باید رایگان باشد، یادآور شد: موضوع تحت پوشش قرار گرفتن هزینه های ترک اعتیاد از سوی بیمه ها نیازمند کار کارشناسی است و نمی توان اقدام عجولانه ای را انجام داد، اما اجرای این موضوع ضرورت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha