یك محقق آمریكایی گفت، كشاورزان ایالت "آیوا" در شمال غرب آمریكا و ایالت "داكوتای جنوبی" در جنوب شرق این كشور در محصول ذرت خود كه به تازگی درو كرده‌اند، آفلاتوكسین كشف كرده‌اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی رویترز، آفلاتوكسین قارچی است كه اگر به میزان مصرف شود موجب ابتلا به سرطان در انسان می‌شود.

"دن وایت" پروفسور علوم محصولات كشاورزی در "دانشگاه ایلی‌نویز" گفت، با توجه به اینكه چندین بخش از شمال مركزی ایالات متحده (مید وست) یك تابستان داغ و سوزان داشتند ممكن است شمار بیشتری از كشاورزان در محصول خود آفلاتوكسین كشف كنند.

"تمرا جاكسون" پاتولوژیست گیاه در "دانشگاه نبراسكا" گفت، كشاورزان در جنوب شرق نبراسكا اواخر ماه سپتامبر در چند بار محصول ذرت در سه منطقه آفلاتوكسین كشف كردند اما به تازگی هیچ مورد جدیدی گزارش نشده است.

یك اداره نظارت بر محصولات كشاورزی در بخش "پلی‌موت" در ایالت "ایوا" ‪ ۲۰‬تا ‪ ۲۵‬گزارش در مورد كشف آفلاتوكسین از كشاورزان دریافت كرده است كه سطوح آن اغلب بین ‪ ۲۰‬و ‪ ۱۰۰‬بخش در میلیارد بود.

به گفته "جوئل دیجونگ"، متخصص كشاورزی كه در این اداره كار می‌كند، بیشترین سطح یافت شده آفلاتوكسین ‪ ۶۰۰‬بخش در میلیارد بوده است.

"اداره نظارت بر دارو و غذای آمریكا" حد مجاز آفلاتوكسین برای غذا یا غذای حیوانات را ‪ ۲۰‬بخش در میلیارد اعلام كرده است.

كشورهای واردكننده ذرت آمریكا اغلب خواستار سطوح بازهم پایین‌تری هستند.

كشف آفلاتوكسین علاوه بر آیوا، ایالت اصلی تولیدكننده ذرت در آمریكا، در همسایگی آن در بخش "یونیون" در داكوتای جنوبی نیز گزارش شده است.

درجه حرارت‌های بالا و خشكسالی دو عامل مساعد برای تولید آفلاتوكسین هستند.

آفلاتوكسین محصول جانبی نوعی قارچ است كه در ذرت، بادام زمینی و سایر محصولات رشد می‌كند.

مصرف آفلاتوكسین به مقادیر زیاد می‌تواند موجب ابتلا به سرطان در انسان‌ها شود و حیوانات را به كام مرگ بكشاند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha