دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹
کد خبر: 79302
سلامت نیوز : عبدالرضا عزیزی در نشستی که با موضوع تحدید نسل در محل کمیسیون برگزار شد، اظهار کرد: رشد جمعیت کشور به صورت ملایم پیش می‌رود و اگر به همین روال ادامه یابد شاهد رشد جمعیتی منفی خواهیم بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ وی افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس ذیل کارگروه تنظیم جمعیت خانواده خود جلسات متعددی را در این زمینه برگزار کرده است و حتی طرح 50 ماده‌ای در جهت حمایت از ازدواج جوانان تنظیم شده که به کمیسیون فرهنگی مجلس ارجاع شده است. اما کمیسیون فرهنگی هنوز در این زمینه جلسه‌ای را برگزار نکرده است.

رییس کمیسیون اجتماعی یاد آور شد: همچنین پیش از آغاز سال 92 طرحی پیگیری شد تا امر ازدواج جوانان تسهیل شود. با توجه به این که این طرح دو فوریتی تنظیم شده بود اما به دلیل همزمانی برررسی بودجه در مجلس مغفول ماند و سپس به صورت یک فوریتی به تصویب رسید و به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی به دلیل داشتن بار مالی ارجاع شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که جوانان در همه‌ مسائل سیاسی و اجتماعی کشور مشارکت دارند به نقش ویژه‌ی آنان اشاره کرد و گفت: برای امور مربوط به جوانان باید تسهیلات لازم در نظر گرفته شود چه بسا افرادی را سراغ داریم که حتی بیش از دو سال در نوبت اخذ وام ازدواج معطل مانده‌اند.

عزیزی تصریح کرد: در مورد وام ازدواج جوانان نیز این جانب جلساتی با رئیس بانک مرکزی و مدیران عامل بانکها داشته‌ام که بهمنی رئیس بانک مرکزی نیز بیان کرده که 101 درصد از وام ازدواج جوانان پرداخت شده است.

رییس کمیسیون اجتماعی در ادامه افزود: حتی روز گذشته نیز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس کلیات طرحی را در مورد تسهیل وام ازدواج جوانان مصوب کرد که مبلغ هنوز مشخص نشده است، لذا ضرورت دارد که این موضوع هر چه سریعتر مورد پیگیری قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مصمم هستیم از تمام صاحب‌نظران و کسانی که نظر ویژه‌ای در مورد تسهیل ازدواج جوانان دارند خواسته‌های آنها به صورت طرح یا لایحه حمایتی به مجلس ارائه شود که منافع ملی کشور نیز در این صورت تامین خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha