چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر: 79402

سلامت نیوز : یک متخصص بیماری‌های قلبی عروقی گفت: کاهش وزن به تنهایی موثرترین روش کنترل فشار خون در بین روش‌های غیر دارویی است.

دکتر مهرداد ساروی در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهارداشت: پرفشاری خون درمان نشده منجر به سکته‌های مغزی و قلبی، نارسایی قلبی و نارسایی کلیوی شده که با کنترل آن از این عوارض پیشگیری می‌شود.

متخصص بیماری‌های قلبی عروقی یادآور شد: در صورتی که وزن بیماران مبتلا به پرفشاری خون بیش از حد طبیعی باشد باید آن را کاهش دهند.

دکتر ساروی خاطرنشان کرد: کاهش وزن به تنهایی موثرترین روش کنترل فشار خون در بین روش‌های غیردارویی است که از دیابت و بالا بودن غیرطبیعی چربی‌های خون نیز پیشگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به پرفشاری خون باید به طور منظم ورزش کنند، گفت: ورزش‌های هوازی با برنامه، شرکت در ورزش‌های جمعی و یا با دوستان که از آن لذت می‌برید و یا حتی پیاده روی۵۰ دقیقه و ۵ بار در هفته سبب کاهش بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

متخصص بیماریهای قلبی عروقی با تاکید بر اینکه بیماران مبتلا به پرفشاری خون باید مصرف نمک را کاهش دهند، افزود: این بیماران از مصرف غذاهای پرنمک، سوپ‌های کنسروی و غذاهای شور پرهیز کنند.

دکتر ساروی تصریح کرد: در صورتی که بعد از کنترل رژیم غذایی و ورزش همچنان فشار خون غیرطبیعی باشد، باید برای انتخاب داروی مناسب با پزشک مشورت کنند و در خصوص داروها نکته مهم، استفاده منظم از آنها است.

وی ادامه داد: زمانی که بیماران با واکنش یا عارضه دارویی مواجه شدند باید به پزشک خود اطلاع دهند.

متخصص بیماریهای قلبی و عروقی خاطرنشان کرد: یکی از اشتباهات مهم، تغییر دارو به کمک برنامه های تلویزیونی هستند که این برنامه ها برای بالا بردن اطلاعات جامعه هستند.

دکتر ساروی یادآور شد: در صورتی که فشار خون بیماران کنترل نشود باید با پزشک خود مشورت کنند.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به پرفشاری خون باید مصرف سیگار را متوقف کنند، اظهارداشت: در صورتی که قصد کم کردن تعداد سیگارتان را دارید باید بدانید که پرفشاری خون، کنترل نخواهد شد و باید مصرف سیگار قطع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha