تنش های روحی و به تعویق افتادن روند بلوغ در مغز می تواند عامل بروز شب ادراری در كودكان بخصوص در سنین پیش دبستانی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان، روانشناسان مجمع روان درمانی و روانپزشكی كودكان در آلمان والدین كودكانی كه شب ادراری دارند باید صبور باشند و با صبر و حوصله با فرزند مبتلا به این عارضه خود برخورد كنند.
بنابراین گزارش: به جای سرزنش كردن این كودكان باید با آرامش با آنها برخورد كرد تا باعث بروز تنش های روحی بیشتر در آنها نشود.
این گزارش می افزاید: همزمان می توان به كودك كمك كرد كه مسئولیت هایی را در رابطه با شب ادراری خود بپذیرد برای مثال رختخواب خود را جمع كرده و به تنهایی تمیز كند، همچنین متخصصان تاكید كردند در صورتیكه اقدامات ساده ای مانند دادن جایزه و تشویق كودك هنگام خشك بودن رختخواب و برخورد آرام با وی نتواند این مشكل را برطرف كند باید كودك را نزد روانپزشك برد.
براساس این گزارش بسیاری از كودكان دارای شب ادراری با دوران درمانی های هدفدار و دارو درمانی با موفقیت درمان می شوند.
بنابراین گزارش و به گفته متخصصان تاثیرات عمیق برخی حوادث در محیط زندگی كودك مانند جدایی والدین، فقدان نزدیكان و یا تولد یك نوزاد جدید در خانه می تواند عامل بروز شب ادراری در كودكان شود، شب ادراری در سنین كودكی بسیار شایع است.
یادآور می شود: بر اساس تخمین متخصصان 10 درصد از كودكان هفت ساله و یك تا دو درصد از نوجوانان مبتلا به این عارضه هستند و پسرها دو برابر بیشتر از دخترها به این عارضه مبتلا می شوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha