یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
سلامت نیوز : اشخاص پس از طلاق بیش‌از‌پیش محتاج حمایت‌های اجتماعی هستند. بروز افسردگی، گوشه نشینی و مشکلات اضطرابی در دوران بعد از جدایی تا حدودی طبیعی است، اما در صورت شدت یافتن لازم است تا این افراد با مراجعه به روانپزشک تحت درمان قرار بگیرند. نباید فراموش کرد که طلاق در بهترین وضعیت آن یعنی حتی درمورد افرادی که از زندگی زناشویی دردناک همراه با مشکلات فراوان رها می‌شوند، باز هم یک استرس و فشار عصبی بزرگ محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مردم سالاری ؛ افراد به دلیل انگی که پس از جدایی در جامعه متحمل می‌شوند، مجبورند ملاحظات خاصی را رعایت کنند. تغییر در جریان زندگی و اجبار به برقراری یک سبک جدید زندگی، مشکلات اقتصادی ناشی از طلاق به ویژه برای زنان و محدود شدن روابط اجتماعی از مهمترین دغدغه‌های اشخاص پس از جداشدن از زندگی مشترک به شمار می‌رود. لازم است به اشخاصی که از همسر خود جدا می‌شوند، فرصت داده شود تا بتوانند با شرایط جدید خود را وفق دهند و این نیازمند گذشت زمان است. بروز علائمی همچون افسردگی، گوشه‌نشینی و مشکلات اضطرابی در دوره پس از طلاق تا حدودی طبیعی است و در صورت شدید بودن این موارد لازم است تا افراد با مراجعه به روانپزشک تحت درمان قرار بگیرند.

اما آنچه که این اشخاص بیش از درمان به آن احتیاج دارند، حمایت های اجتماعی است. برخی اشخاص که از همسر خود جدا می‌شوند بدلیل خاطراتی که از زندگی گذشته خود دارند و ترس از شکست مجدد در زندگی مشترک آینده، ممکن است دیگر تمایلی به ازدواج نداشته باشند. به اطرافیان این گونه افراد توصیه می‌شود به منظور کمک و اجتناب از وخیم شدن وضعیت روحی، روانی و عاطفی آنها، آنها را برای مداخلات مشاوره‌ای به روانشناس یا روانپزشک هدایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha