سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از کمبود اعتبار در برخی از بیمارستان های کشور خبر داد و گفت: اداره بیمارستان ‌ها به دلیل کمبود اعتبار آن ها را با بحران روبرو کرده است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با پانا، اظهار کرد: در حال حاضر برای اداره برخی بیمارستان ‌ها وضعیت بحرانی داریم و باید دولت جدید در این زمینه کمک کند، چرا که در پی این موضوع خدمات رسانی مطلوب در بیمارستان های دولتی آنگونه که باید مطلوب نیست.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اداره کردن بیمارستان ها در حال حاضر بسیار مشکل شده است، گفت: با توجه به اینکه برخی از بیمارستان های دولتی با کمبود اعتبار روبرو هستند متاسفانه از ارائه خدمات با کیفیت به بیماران غفلت می شود و نباید این امر موجب شود که به بیماران فشار وارد شود. کمبود درآمد اختصاصی بیمارستان های دولتی باعث مختل شدن ادامه حیات این مراکز درمانی می شود.
 
نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر با مشکلات فعلی که بیمارستان ها  با آن مواجه هستند، تنها تلاش می کنند که حقوق و دستمزد کارکنان خود را پرداخت کنند و دستمزدها به تعویق نیفتند، اما متاسفانه فقط فشار این وضع به کیفیت خدمات بیمارستانی و مردم وارد می شود.
 
وی یادآور شد: بسیاری از بیمارستان ها اکنون توان خرید دارو و تجهیزات پزشکی را ندارند و مجبورند بیماران و همراهان آنها را برای تهیه این اقلام به خارج از بیمارستان بفرستند.
 
رستمیان در پایان با اشاره به اولویت کاری وزیر بهداشت دولت یازدهم، تصریح کرد: به نظر من اولویت اول وزیر بهداشت جدید در حوزه سلامت پیگیری و تعیین تکلیف اعتبارات حوزه سلامت و ردیف های اعتباری آن است، اولویت بعدی این است که منابع مالی پایداری برای بخش سلامت دیده شود تا مشکلات مالی حوزه سلامت حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha