معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اعلام این كه هم‌اكنون داروی خوراكی تالاسمی در تمام مراكز مجاز درمان این بیماری توزیع شده است، افزود: به رغم تولید و توزیع داروی خوراكی بیماران تالاسمی، هنوز سازمان‌های بیمه‌گر از پوشش بیمه‌ای آن امتناع می‌ورزند.

دكتر دیناروند در حاشیه همایش معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور كه از اول تا سوم آبان در همدان برگزار ‌می‌شود در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، افزود: متاسفانه ورود این دارو به بازار به معنای این كه در اختیار بیماران قرار می‌گیرد، نیست.

وی ادامه داد: تامین اعتبار این دارو نیاز به اختصاص یارانه و حمایت بیمه‌ای دارد كه بیمه هنوز حمایتی از آن به عمل نیاورده است. بنابراین بیمار تالاسمی باید كل هزینه را بپردازد ولی در بسیاری موارد قادر به پرداخت این هزینه نیست.

وی تصریح كرد: برای 75 درصد قیمت این دارو، یارانه پرداخت شده و 25 درصد باقی مانده آن نیز باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرد اما متاسفانه هنوز این كار صورت نگرفته است.

دكتر دیناروند اظهار داشت: علاوه بر پوشش بیمه برای دسترسی به این دارو تجویز پزشك نیز لازم است كه در این بخش مشكلی وجود ندارد و با جامعه پزشكی هماهنگ شده است.

وی خاطرنشان كرد: تعداد 21 مركز جهت توزیع داروی خوراكی بیماران تالاسمی از سوی انجمن تالاسمی به وزارت بهداشت معرفی شده،اما برخی از مراكز از تهیه و توزیع آن امتناع كرده‌اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha