دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 80182
سلامت نیوز : از بخش علم و تکنولوژی خبرگزاری ANSA ایتالیا ، آنفلوانزای مرغی جدید در چین کشف شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ درنشست مراقبت در برابر آنفولانزای مرغی جدید در چین گفته شد که این مورد ممکن است از انسان به انسان انتقال شود.این ویروس آنفلوانزای پرندگان H 7 N 9 ن ام دارد.

این مطالعه در مجله پزشکی بریتانیا شرح داده شده، که مربوط به دو نفر متعلق به یک خانواده، یک مرد 60 ساله و دختر 32 ساله است.آن  دو در بهار گذشته، پس از ورود به ICU درگذشتند.

 پرونده آنها هنوز هم تحت بررسی است، اما کارشناسان در مورد پتانسیل واقعی ویروس و خطر ابتلا به یک بیماری همه گیر متعجب هستند.

پیر مرد بیمار، در شرق چین زندگی می کرد و یک مشتری دائم بازار مرغ بود و در این زمینه در تماس با ویروس آنفولانزای جدید بوده است.

 5-6 روز پس از شروع علائم آنفلوانزا، که بعدها تشدید شد و ضرورت بستری شدن در بیمارستان (در 11 مارس) را در پی داشت، سپس در مراقبت های ویژه و یک مبارزه طولانی، در تاریخ 4 مه زندگی وی با مرگ به پایان رسید.

دختر، که از بیماری های خاص رنج می برند و از سلامت خوبی برخوردار نبود، با مراجعه به پدر خود در طول روزهای اولیه بستری شدن در بیمارستان در برابر عفونت قرار گرفت و پس از آن به علت عدم اقدامات پیشگیری مناسب به وی نیز سرایت کرد.

کارشناسان می گویند که هنگامی که آنها رادیدند تمام 43 نفری که با این دو بیمار در ارتباط بودند را آزمایش کردند اما آزمایش آنفولانزای مرغی منفی بود.

 به همین دلیل بر آن تاکید شده است که این ویروس، که پتانسیل زیادی دارد به ماشه یک بیماری همه گیر تبدیل شده است، که هنوز توانایی گسترش از انسان به انسان در آن کارآمد و پایدار است.

همچنین در این مورد عفونت محدود به چند نفر اطمینان اولین مورد از انتقال انسان را تصریح کرد و این یک واقعیت است اما وضعیت هشدار مشخص نیست، با این حال، نشان دهنده آغاز یک "اپیدمی بالقوه است.

محققان می گویند: این واقعیت است که سرایت یک مورد پراکنده، محدود در فضا و زمان به ما اطمینان می دهد، اما در همان زمان ما را برای افزایش نظارت تشویق می کند.

9مطالعات انجام شده در موش خرماها نشان داده اند که ویروس H 7 N در راه های هوایی کمتر پراکنده می شود، پس از آن است که به راحتی با سرفه و عطسه منتقل می شود.

سطح هشدار دهنده، در نتیجه، همچنان بالا باقی می ماند و به گزارش مجله پزشکی بریتانیا، تا 30 ژوئن، 133 مورد ابتلا و 43 مورد مرگ و میر گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha