رییس انجمن حمایت از بیماران مصروع با بیان این كه درمان 10 درصد از بیماران با سختی‌های بسیاری صورت می‌گیرد، هزینه درمان این افراد را در حدود 300 هزار تومان در هر ماه دانست و گفت:‌ اما با این وجود و برخلاف درخواست یك ساله انجمن، هنوز این بیماران در زمره بیماران خاص قرار نگرفته‌اند.

دكتر كوروش قره گوزلی در گفت وگو با ایسنا، افزود: به طور كلی،20 درصد از بیماران مصروع، صعب العلاج به شمار می‌آیند، اما نیمی از این تعداد با درمان‌های رایج به طور نسبی درمان می‌شوند. در حالی كه نیمی دیگر نیاز به درمان‌های بسیار گران قیمت دارند و در واقع بیماری آنها مزمن بوده و باید بیمار خاص قلمداد شوند.

وی گفت: انجمن حمایت از بیماران مصروع با ارائه درخواست‌های مكرر به مسئولان وزارت بهداشت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای بنیاد امور بیماری‌های خاص، خواستار قرار گرفتن بیماران مصروع در گروه بیماران خاص شده است، اما در حالی كه همه مراجع موافقت خود را در این زمینه اعلام كرده‌اند، هنوز خاص شدن این گروه از بیماران مصروع، محقق نشده است.

رییس انجمن حمایت از بیماران مصروع، هزینه درمان این افراد را بسیار متغیر و بین 5 هزار تا 2 میلیون تومان عنوان كرد و گفت: 90 درصد از مبتلایان به صرع با هزینه‌های كم، داروهای درمانی خود را تهیه می‌كنند.

قره گوزلی تعداد كل بیماران مصروع را 700 هزار نفر دانست و گفت: یك هزار نفر از بیماران مصروع نیز ناچار به پرداخت هزینه‌های بالای یك میلیون تومان برای درمان خود هستند.

از سوی دیگر، وی 7 قلم داروی رایج را برای درمان صرع برشمرد و اظهار كرد: این داروها كه برای تمام بیماران مصروع كاربرد دارند، ارزان قیمت بوده واغلب در دسترس بیماران قرار دارند.

رییس انجمن حمایت از بیماران مصروع، یادآور شد: در صورت خاص به شمار آمدن بیماران مصروع صعب العلاج، این افراد كه در تامین هزینه‌های درمانی خود با مشكلات جدی مواجه هستند از دفترچه بیمه رایگان، تسهیلات بستری وداروهای ارزان‌تر بهره‌مند می‌شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha