شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 80469

سلامت نیوز : بسیاری از مردم پاکستان به خصوص ساکنان ایالت «سند» با بحران جدی سوء تغذیه و کمبود غذا مواجه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «دپارتمان توسعه و برنامه‌ریزی» ایالت سند اخیرا در گزارشی اعلام کرد: از 23 منطقه در این ایالت مردم هشت منطقه دسترسی بسیار اندک و محدود به منابع غذایی دارند.

همچنین بررسی موسسه سیاست توسعه پایدار در اسلام آباد نشان می‌دهد که تقریبا 48 درصد جمعیت پاکستان دسترسی کافی به منابع غذایی ندارند و با سوء تغذیه دست به گریبان هستند. اما در مناطق دیگری از این کشور وضعیت کمبود مواد غذایی از این هم شدیدتر است.

مقام‌های محلی ایالت سند در گزارشی اعلام کردند: با وجودی که بخش‌ قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی در این ایالت زیر کشت هستند اما بیش از 71 درصد خانواده‌ها قدرت تامین غذای مورد نیاز خود را ندارند.

علاوه بر این از میان خانواده‌هایی که دسترسی کافی به منابع غذایی ندارند 34 درصد از گرسنگی خفیف و 17 درصد از گرسنگی شدید رنج می‌برند.

مدیر اجرایی موسسه سیاست توسعه پایدار گفت: کمبود مواد غذایی در این ایالت و نواحی دیگر ناشی از ترکیبی از گسترش فقر و توزیع ناعادلانه مواد غذایی است.

همچنین تغییرات جوی یکی از عوامل مهم و موثر بر کمبود مواد غذایی است. تغییر در الگوهای آب و هوایی باعث وقوع خشکسالی، سیل و الگوهای متغیر بارش می‌شود که متعاقبا تاثیر سوء بر امرار معاش مردم دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha