یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 80569
سلامت نیوز : متخصص و استادیار تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روغن جامد ماده‌ای زیان‌آور است که در هیچ جای دنیا مصرف نمی‌شود.

دکتر مجید غیور مبرهن در گفت‌وگو با (ایسنا) ، به بیان مضرات و خطرات استفاده از روغن جامد پرداخت و اظهار داشت: امروزه در هیچ جای دنیا دیگر روغن جامد مصرف نمی‌شود، حتی در کشور آفریقایی چون اوگاندا که جزو 10 کشور خطرناک دنیا از نظر سلامت به حساب می‌آید و درصد بالایی از مردمش مبتلا به ایدز هستند، استفاده از روغن جامد مدت‌ها است که منسوخ شده است.

وی با بیان این مطلب که مواد قندی غیرطبیعی، از جمله توکسین‌هایی هستند که امروزه در بین مردم کشور ما مصرف فراوان دارند، خاطرنشان کرد: مطالعات علمی فراوانی اثرات مضر مصرف زیاد قند و شکر را بر سلامت انسان اثبات کرده‌، اما متأسفانه آمارها نشان می‌دهد که سرانه مصرف‌ قند و شکر در کشور ما چندین برابر سرانه‌ مصرف دنیا است، موضوعی که نگران‌کننده است.

مدیر گروه علوم و فنون نوین دانشکده پزشکی مشهد، در پاسخ به این پرسش که با توجه به مضرات قند و شکر، چه جایگزینی برای آن‌ها توصیه می‌کنید، گفت: به جای استفاده از قندهای غیرطبیعی که به جز ضرر، حاصلی برای سلامت انسان ندارد، می‌توان از قندهای طبیعی چون عسل، خرما، کشمش و غیره استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه نوشابه‌، نوشیدنی بسیار مضر برای سلامت انسان است، متذکر شد: تقریبا همه مواد و ترکیبات موجود در نوشابه مضر است و هیچ ماده مفیدی در آن وجود ندارد، بنابراین مصرف آن اصلا توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha