سلامت نیوز : متخصص دندانپزشکی کودکان گفت: افزایش حجم لثه یکی از انواع التهاب لثه است که به خاطر مصرف برخی داروهای مرتبط با صرع و پیوند اعضا پدیدار می‌شود.

احمد جعفری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بیماری‌های لثه در کودکان به دو گروه عمده التهاب لثه و بیماری بافت نگهدارنده دندان تقسیم می‌شود که التهاب لثه می‌تواند به صورت التهاب لثه حاد، التهاب لثه مزمن و افزایش حجم لثه دیده شود.

معاون آموزش تخصصی دانشکده دندانپزشکی تهران گفت: افزایش حجم لثه یکی از انواع التهاب لثه است که به خاطر مصرف برخی داروها پدیدار می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: افرادی که دچار صرع هستند و از داروی مرتبط، به مدت 3 تا 4 ماه استفاده می‌کنند لثه‌شان طی استفاده از این دارو حجیم می‌شود.

جعفری افزود: اگر این دسته از افراد مراقب بهداشت دهانشان باشند و دهان و دندان را تمیز کنند عوارض کمتری خواهند داشت ولی اگر حجم لثه بسیار زیاد شود جراحی لثه الزامی می‌شود.

متخصص دندانپزشکی کودکان گفت: در این مورد راه دیگر مشورت با پزشک است چرا که پزشک می‌تواند بسته به شرایط بیمار دارو را تغییر دهد یا داروهای مشابه تجویز کند تا این مشکل مرتفع شود.

معاون آموزش تخصصی دانشکده دندانپزشکی تهران افزود: در این مرحله، مراجعه دوره‌ای به دندانپزشک بسیار مفید و ضروری است چرا که با افزایش حجم لثه، امکان پاک کردن کافی وجود ندارد یا اینکه افراد نمی توانند به راحتی جرم دندان را برطرف کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: افزایش حجم لثه در افرادی که پیوند اعضا می‌شوند و از داروهای مرتبط استفاده می‌کنند نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha