سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص اجرای طرح پزشک خانواده در دولت یازدهم گفت: این طرح صد درصد و حتما انجام می شود چرا که جزو مصوبات مجلس است و باید اجرا شود.

سلیمان عباسی در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: طرح پزشک خانواده یکی از مصوبات مجلس شورای اسلامی است و باید اجرا شود و مختص به این دولت و یا دولتی دیگر ندارد چرا که مصوبه مجلس بوده و در دولت یازدهم نیز متوقف نمی شود و ادامه خواهد داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص برنامه های وزیر بهداشت برای اجرای این طرح گفت: با توجه به اینکه امروز دومین روز کاری وزیر بهداشت به شمار می آید باید منتظر بمانیم تا برنامه هایی دکتر هاشمی مطرح کرده است اجرا شود و پس از آن ببینیم که چه نواقصی دارد.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه هایی که وزیر بهداشت صریحا بر اجرای آن تأکید داشته، اجرای طرح پزشک خانواده است که اصلاحاتی را برای این طرح در نظر گرفته اند به طوری که دکتر هاشمی اعلام کرده است که فعلا طرح مذکور را در شهرهای بزرگ اجرایی نخواهند کرد و این طرح در ابتدا باید در شهرهایی که به اجرا درآمده است، عملیاتی شود و پس از آنکه نتیجه آن مطلوب بود در شهرهای بزرگ نیز اجرا شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اجرای طرح پزشک خانواده نیاز به اعتبارات کافی دارد، تصریح کرد: یکی از مهم ترین عوامل در موفقیت اجرای این طرح، تأمین اعتبار لازم و کافی است تا عملیاتی شدن آن با موفقیت روبرو شود.
همچنین دكتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز با اعلام اینکه اجرای پزشك خانواده در برخی مناطق متوقف شده است که به معنای تعطیل شدن آن نیست، گفت: در این برنامه باید اصلاحاتی صورت گیرد و اجرای برنامه پزشك خانواده به بازنگری و كار كارشناسی نیاز دارد و باید در این زمینه بررسی های كاملی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha