سلامت نیوز : وزیر بهداشت بر لزوم مطالبه سهم سلامت از کل شاکله دولت با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، انجمن‌های علمی و تخصصی و سایر دست‌اندرکاران حوزه سلامت تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم افتتاح بخش‌های جراحی چشم در بیمارستان طرفه، گفت: جامعه پزشکی باید فداکاری کند. البته این فداکاری جامعه پزشکی نیز نیازمند احترام است. در این میان ممکن است نقایص و خدای ناکرده آلودگی‌هایی هم وجود داشته باشد، امیدواریم در این دوره جدید با کمک نظام پزشکی و انجمن‌های تخصصی فصل جدیدی از همکاری‌ها را آغاز کرده و مشکلات جامعه پزشکی را به نوعی حل کنیم.

وی افزود: باید سهم سلامت را در کل شاکله دولت مطالبه کنیم. مشکلات زیادی در حوزه سلامت وجود دارد و آن هم به دلیل عدم تولیت در بخش سلامت است و به هیچ شخص و گروهی مربوط نمی‌شود. تمام کسانی که در طول این دهه‌ها خدمت کرده‌اند، خدماتشان معجور است، اما در مجموع سهم سلامت از GDP خوب دیده نشده است و در سطح فرابخشی مسئولان به وظیفه‌شان عمل نکردند.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و NGO‌های مختلف در جهت احقاق حق مردم حرکت کرده و از مجموعه دولت و مجلس مطالبات حوزه سلامت را داشته باشند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: سنگ‌بنای احقاق حق مردم، "حمایت" است و حمایت هم همان بیمه کارآمد است.

وی افزود: ما پزشکان خواستار آنیم که روپوش سفید و نمونه حکیم بودن را همواره همراه داشته باشیم. اگر پوشش بیمه‌ای مناسبی وجود داشته باشد، جامعه پزشکی نیازی به این ارتباط‌هایی که عنوان می‌شود پزشک و بیمار با یکدیگر دارند، نخواهند داشت. از طرف دیگر دستگاه‌های نظارتی نیز باید به وظیفه خود که همان حمایت و حفظ حقوق مردم است، عمل کنند تا شاهد چنین نگاه‌هایی به جامعه پزشکی کشور نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha