دبیرعلمی همایش تازه‌های دیابت با اشاره به ابتلای بیش از 90 درصد افراد دیابتی به دیابت نوع 2 گفت: در گذشته معمولاً افراد با سنین بیش از 40 سال به این نوع از دیابت مبتلا می‌شدند؛ اما متأسفانه امروزه با عادات بد تغذیه‌ای، این بیماری سنین پائین‌تر را نیز درگیر می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر ساسان شرقی، دبیرعلمی همایش تازه‌های دیابت در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا واحد علوم پزشكی تهران در حاشیه همایش تازه‌های دیابت كه صبح امروز در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در حال حاضر آمار بیماران دیابتی در كل دنیا از جمله ایران در حال افزایش است.

وی افزود: به علت عوارض و بار مالی، روحی و روانی كه دیابت برای بیمار، خانواده او و جامعه دارد، تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است. به طوری كه در خصوص دیابت بیش از هر بیماری دیگری در كشور تحقیق و پژوهش صورت گرفته است.

دكتر شرقی با اشاره به آمار دیابت در ایران، گفت: به طور رسمی بیش از 3 میلیون نفر بیمار دیابتی گزارش شده كه آمار غیر‌رسمی این میزان را 5 میلیون نفر تخمین زده است. همچنین به همین میزان نیز افراد مبتلا وجود دارند كه از بیماری خود مطلع نیستند. بنابراین به طور متوسط از هر خانواده 4 تا 5 نفره ایرانی، حداقل یك نفر درگیر دیابت است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha