پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 83352
سلامت نیوز : یک متخصص خون و هماتولوژی گفت: خطر ایجاد خونریزی در بیماران هموفیلی دارای درجه‌بندی است و اگر فشار زیادی به عضلات وارد نیاید که به خونریزی منجر شود،ورزش کردن منعی ندارد.

امین مسعودی در گفت وگو با فارس گفت: ورزش های سبک و هوازی برای این بیماران توصیه می‌شود تا نشاط روحی و جسمی در این بیماران حفظ شود.

وی با بیان اینکه بیماری هموفیلی یک اختلال خونریزی دهنده ارثی است،افزود: به دلیل نبود فاکتورهای انعقادی در خون این بیماران، خونریزی آنان دیرتر از افراد سالم متوقف می‌شود و به همین دلیل دردهایی مانند تورم‌ مفاصل مخصوصاً در زانو یا آرنج را بسیار تجربه می‌کنند.

مسعودی گفت: انجام ورزش های مناسب و فعالیت بدنی که باعث صدمه دیدن مفاصل و خونریزی در آن نشود برای این بیماران توصیه می‌شود و با توجه به اینکه این بیماری دارای درجات متفاوتی از خونریزی است،بیماران باید ورزشهای متناسب با وضعیت خونریزی خود را انتخاب کنند.

این متخصص هماتولوژی تصریح کرد: اگر خونریزی در سطح بسیار کمی باشد ورزشهای گلف و شنا، پیاده روی در سطوح صاف و تنیس روی میز به این بیماران توصیه می شود و بهتر است برای انجام ورزشهایی که نیاز به تحرک بیشتر دارد مانند ژیمناستیک، والیبال حرفه‌ای، بسکتبال و فوتبال باید با پزشک خود مشورت کنند

وی ادامه داد: اگر سطح خونریزی بیشتر باشد خطر خونریزی در هنگام ورزش بیشتر می شود و برای انجام ورزش باید با پزشک خود مشورت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha