چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 84322

سلامت نیوز : یک فوق تخصص بیماری‌های گوارش با بیان اینکه در گذشته بیشتر از کودهای حیوانی در محصولات کشاورزی استفاده می شد، گفت: کودهای شیمیایی مملو از نیترات هستند که این سم‌ها یکی از عوامل اصلی ابتلا به سرطان به خصوص سرطان معده است.

دکتر سید محمود اسحاق حسینی در گفت وگو با ایسنا ، درباره تاثیر مصرف کودهای شیمیایی بر سلامت افراد، اظهار داشت: استفاده از کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی موجب جذب بیش از اندازه نیترات در محصولات کشاورزی و مصرف آن موجب بروز بسیاری از بیماری‌ها می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه در گذشته بیشتر از کودهای حیوانی در محصولات کشاورزی استفاده می شد و ما شاهد ظهور بیماری‌ها نبودیم، افزود: کودهای شیمیایی مملو از نیترات هستند که این سم ها یکی از عوامل اصلی ابتلا به سرطان به خصوص سرطان معده است.

دکتر اسحاق حسینی با اشاره به اینکه از زمان شروع مصرف بی رویه کودهای شیمیایی، شیوع بیماری سرطان افزایش یافته است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید از طریق منع استفاده از سم های شیمیایی در محصولات کشاورزی و جایگزین کردن کودهای حیوانی و انسانی، مانع بروز و شیوع بیماری ها در جامعه شود.

وی با اشاره به اینکه مرغ ها نیز آلوده به مواد سربی هستند، اظهار داشت: بنزین های حاوی سرب، آب فاضلاب برخی کارخانجات، آب های زیرزمینی و جذب آن در گیاهان، عامل اصلی آلودگی مرغ‌ها به سرب به خصوص در شهر تهران هستند.

دکتر اسحاق حسینی همچنین افزود: مصرف مواد مخدر همچون تریاک که حاوی مقداری سرب هستند نیز موجب ورود آن به بدن افراد و بروز دردهای شکمی در این دسته از افراد می‌شود که از طریق تجویز دارو می توان مواد سربی وارد شده به بدن افراد را دفع کرد.

این فوق تخصص بیماری های گوارش در ادامه، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش آلودگی هوا و به خصوص در شهرهای بزرگ و صنعتی و بی تحرکی افراد شاهد بروز بیماری‌های گوارشی همچون درد شکم و یبوست هستیم.

دکتر اسحاق حسینی در پایان، توصیه کرد: می توان با حذف استفاده از کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی و استفاده از کودهای حیوانی و دفع آب های فاضلاب از این محصولات موجب ارتقای سلامت و کاهش بروز برخی از بیماری ها در بین افراد جامعه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha