چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 85689

سلامت نیوز : رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: خطای پزشکی باید فراتر از صنف پزشکی دیده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علیرضا زالی در چهارمین همایش سراسری طب و قضا که در شیراز در حال برگزاری است، گفت: باید همه تلاش‌مان به بازسازی اعتماد مردم باشد و با انجام خدمات مناسب پزشکی از این اعتماد صیانت کنیم و در عین حال باید رابطه پزشک و بیمار همراه با آموزه‌های معنوی باشد و از پزشکی تجاری عبور کنیم و به طب حکمت‌دار برسیم.

وی افزود: برای رسیدگی به حقوق بیمار و پیشگیری از مشکلات قضایی باید مراقب بود و با رفتارهای حرفه‌ای باید تلاش کنیم تا قداست جامعه پزشکی مصون بماند و فرایند خود تنظیمی در کنترل بحث‌های پزشکی به ما بسیار کمک می‌کند.

زالی تصریح کرد: صاحبان انجمن‌های عملی و تخصصی و نیز مسوولان ذیربط می توانند در این زمینه بسیار موثر باشند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور تاکید کرد: باید راهنمای‌های بالینی حفاظت‌های پزشکی تدوین شود تا بخش بزرگی از چالش‌های قضایی در امر پزشکی برطرف شود.

وی با بیان اینکه خطای پزشکی باید فراتر از صنف پزشکی دیده شود، افزود: اگر خطای پزشکی اتفاق افتاد نباید با نگاه مقطعی به صدور حکم منجر شود بلکه باید به بازشناسایی عواملی که منجر به خطا شده بپردازیم.

زالی با بیان اینکه در کشور ما علم پزشکی بر مدارهای پیشرفت حرکت می‌کند، گفت: باید بیش از هر زمانی خلاقیت‌، ابتکار و نوآوری را در این حوزه برقرار کنیم و این امر نیازمند حفاظت‌های غذایی برای ورود کادر پزشکی به کارهای جدید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha