سلامت نیوز : یک متخصص خون و انکولوژی خاطرنشان کرد: مسوولان با دادن بورس به برخی از پزشکان و ایجاد انگیزه در آنان می‌توانند موجب ارتقاء و افزایش فعالیت‌های تحقیقاتی و خدماتی در سازمان ملی انتقال خون و عدم خروج پزشکان از مسیر اصلی خود شوند.

دکترعلی خدابنده در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه احداث سازمان ملی انتقال خون کمک بسیاری به کشور در زمان جنگ و زمان‌های عادی کرده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان ملی انتقال خون از جمله تاثیرگذارترین ارگان‌ها در کشور به شمار می رود، متاسفانه درآمد ناچیز پزشکان این سازمان موجب ترک آنان و به دنبال آن آسیب رسانی به این سازمان شده است این امر ظلم بزرگی در حق پزشکان خواهد بود.

این استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه خاطرنشان کرد: مسوولان با دادن بورس به برخی از پزشکان و ایجاد انگیزه در آنان می توانند موجب ارتقا و افزایش فعالیت‌های تحقیقاتی و خدماتی در سازمان ملی انتقال خون و عدم خروج پزشکان از مسیر اصلی خود شوند.

این متخصص خون و انکولوِژی با اشاره به اینکه اهدای خون باید از سوی متولیان سلامت از طریق تبلیغات مثبت در کشور فرهنگ سازی شود، افزود: سازمان ملی انتقال خون با در نظر گرفتن برنامه‌های منسجم به منظور تشویق و آموزش افراد مشغول در سازمان‌های مختلف همچون وزارتخانه‌ها، کارخانه‌ها، پادگان‌ها و سازمان آموزش و پرورش می‌توانند آنان را به دادن خون و حتی اهدای خون به جای حجامت کردن ترغیب کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با مشکل کمبود خون روبرو هستند، گفت: متاسفانه کشور با مشکل کمبود خون و فرآورده‌های خونی مواجه است. در واقع عدم برنامه ریزی‌های درست از سوی سازمان انتقال خون می‌تواند علل اصلی بروز این کمبودها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha