سلامت نیوز:‌ شورای شهر نیویورک در جلسه رای‌گیری خود فروش دخانیات را به افراد زیر 21 سال ممنوع اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شورای شهر نیویورک در پایان جلسه رای گیری روز چهارشنبه خود جهت تعیین حداقل سن قانونی برای خرید دخانیات، آن را از 18 سال به 21 سال افزایش داد.

در سایر نقاط آمریکا حداقل سن خرید فرآورده‌های دخانی 18 سال است. تنها شهر «نیدهام» واقع در حومه «بوستون» پیش از نیویورک و در سال 2005 حداقل این سن را به 21 سال افزایش داده بود.

تصمیم مذکور شامل خرید هر نوع دخانیات و حتی سیگار الکترونیکی نیز می‌شود و تا شش ماه آینده لازم الاجرا خواهد شد.

هدف از تصویب چنین محدودیتی مبارزه با مصرف دخانیات بین جوانان و نوجوانان و کاهش تعداد نوجوانان و جوانان سیگاری است. مطابق آمارها حدود 19هزار نوجوان کمتر از 18 سال در نیویورک مصرف کننده دخانیات هستند و 80 درصد سیگاری ها پیش از سن 21 سالگی به کشیدن سیگار و مصرف دخانیات مبادرت می‌کنند.

بدین ترتیب شورای شهر نیویورک امیدوار است با بالا بردن حداقل سن قانونی برای خرید دخانیات تعداد نوجوانان مصرف کننده دخانیات را تا دو سوم کاهش دهد.

نیویورک سیگار کشیدن را در کافه‌ها و رستوران‌ها در سال 2002 و در سال 2011 در فضاهای باز مانند پارک‌های عمومی و سواحل ممنوع اعلام  کرد.
به گزارش یورونیوز، مقامات نیویورک اظهار داشتند که بین سالهای 2006 و 2012 مصرف سیگار در میان دانش‌آموزان دبیرستانی در «نیدهام» به بیش از نصف کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha