سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 86107

سلامت نیوز : معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی تهران بزرگ، مهم‌ترین وظایف انجمن‌ها را آگاهی بخشی به مردم عنوان و ابراز امیدواری کرد تا بتوانند با همکاری وزارت بهداشت، عدالت در سلامت را در کشور محقق کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر ایرج خسرو‌نیا ، رییس جامعه متخصصان داخلی در نخستین نشست مطبوعاتی نظام پزشکی تهران بزرگ، گفت: انجمن‌های علمی پزشکی و همچنین سازمان نظام پزشکی تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا بتوانند با کمک وزارت بهداشت و آگاهی دادن به مردم، عدالت در سلامت را محقق کنند. وظیفه مهم انجمن‌ها آن است که با مردم باشند و به مردم آگاهی دهند.

وی در توضیح بیماری ترمبوآمبولی و همچنین تدوین دستورالعمل پیشگیری و درمان حوادث ترومبوآمبولی وریدی، گفت: شکایت‌های مختلفی در این زمینه صورت می‌گیرد که چرا یک بیمار با شکستگی پا یا آریتمی قلبی و ... تحت نظر پزشک به یک باره فوت می‌کند. تعداد چنین مواردی کم نیست. بر این اساس پیشگیری از ایجاد آمبولی بسیار مهم است. اقدامات مربوطه در حال انجام است که از ایجاد آمبولی در بیماران و همچنین افراد معمولی پیشگیری شود.

خسرونیا ادامه داد: افراد مبتلا به واریس ممکن است در برخی از موارد با سیاهی بیشتر از حد معمول در محل واریس مواجه شوند. اگر در این ناحیه لخته خون ایجاد شده و این لخته جدا شود، با حرکت به سمت ریه (بسته به اندازه لخته) ایجاد اسپاسم کرده و مرگ آنی به دنبال داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که پروتکل پیشگیری و درمان ترومبو آمبولی که در ایران تدوین شده مورد استفاده دنیا قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha