برخی از پرستاران بیش از ده سال است که به صورت قراردادی کار می کنند و مجبورند هر سال قرارداد خود را تمدید کنند و این پرستاران از نظر امنیت شغلی بسیار متزلزل هستند.

نبود امنیت شغلی نارضایتی شدید پرستاران قراردادی را رقم زده است
سلامت نیوز : رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری زرند با انتقاد از عدم تعیین تکلیف پرستاران قراردادی در سیستم بهداشت و درمان گفت: نبود امنیت شغلی موجب نارضایتی شدید در این نیروها شده است.

علی سلطانی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، افزود: برخی از این نیروها بیش از ده سال است که به صورت قراردادی کار می کنند و مجبورند هر سال قرارداد خود را تمدید کنند و این پرستاران از نظر امنیت شغلی بسیار متزلزل هستند.

وی تعداد نیروهای قراردادی را بیش از حد انتظار برشمرد و گفت: این وضعیت عدم رضایت شدیدی را در بین این پرسنل دامن زده است و امیدواریم مسئولان امر با تدابیر ویژه به ثبات شغلی این پرستاران توجه ویژه داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری زرند در ادامه، اجرای کامل قانون ارتقای بهره وری را مهمترین خواسته جامعه پرستاری عنوان کرد و افزود: بسیاری از پرسنل پرستاری چشم انتظار اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور و بازنشستگی با سابقه 25 سال کار هستند اما متأسفانه این قانون عملاً در بسیاری از مراکز به دلیل کمبود شدید نیروی پرستاری اجرایی نمی شود.

وی ادامه داد: چرا به رغم تصویب قانون هنوز پرستاران با سابقه ما که در بسیاری موارد دیگر توان ادامه فعالیت در این حرفه سخت و پر زحمت را ندارند امکان بازنشستگی با تمام حقوق و مزایا را نباید داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری زرند، درک نادرست و سطحی مسئولان امر سلامت نسبت به اهمیت حوزه پرستاری را مهمترین علت بی توجهی به خواسته های این قشر دانست و گفت: باید قبول کرد که قطعاً هر گونه نارضایتی در پرسنل پرستاری خواه ناخواه بر نحوه سرویس دهی آنان تأثیر منفی می گذارد و انگیزه خدمت را در آنها کاهش می دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به سختی های فیزیکی و روانی حرفه پرستاری، بسیاری از پرستاران بالای 20 سال سابقه کار دیگر توان کار ندارند و اکثراً در ارائه خدمات پرستاری ناتوان هستند اما کمبود نیرو، شرایط را به گونه ای رقم زده است که قانون مشاغل سخت و زیان آور تنها بر روی کاغذ مانده و اجرایی نشده است.

سلطانی ادامه داد: بسیاری از قوانینی که هم اکنون در راستای بهبود شرایط پرستاران در کشور مصوب شده است حاصل سالها تلاش بی وقفه سازمان نظام پرستاری است که اجرای آنها می تواند موجب دلگرمی جامعه پرستاری باشد و تغییراتی که در چند سال گذشته در حوزه پرستاری رخ داده است، برای پرستاران بسیار امیدبخش بوده است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری زرند، با اشاره به اینکه تمام امید پرسنل پرستاری به سازمان نظام پرستاری است، گفت: قطعاً هر بهبودی که در وضعیت سیستم پرستاری کشور به وجود آید در نهایت بازتاب آن را می توان در نظام سلامت و رضایتمندی مردم دید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha