سلامت نیوز : معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: باید نیروی پرستار بیشتری تربیت کنیم. باید ظرفیت‌ها افزایش و قوانین جدیدی تدوین شود. چرا که در حال حاضر نبود انگیزه و خشونت نسبت به پرستاران در محل کار از چالش‌های این حوزه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مسعود فلاحی امروز در گردهمایی مدیران ارشد پرستاری از سراسر کشور که در وزارت بهداشت برگزار شد گفت: جامعه پرستاری با چالش‌های متعددی روبرو است از جمله کمبود نیروی پرستار، کمبود انگیزه و خشونت‌هایی که نسبت به این قشر ابراز می‌شود.

وی ادامه داد: سیاست‌های تربیت پرستار و مشکلات پرستارانی که ترک شغل کرده‌اند همچنین پروانه صلاحیت مراقبت‌های حرفه‌ای این قشر از جمله چالش‌های دیگری است که این حوزه را تهدید می‌کند.

فلاحی تصریح کرد: در آینده امیدواریم در حوزه پرستاری با افزایش ظرفیت‌ها، جایگزین کردن ظرفیت‌ها، تربیت نیروی پرستار و تدوین قوانین مربوطه بتوانیم مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت برگزاری چنین گردهمایی‌ را عاملی برای تبادل نظر و مطرح کردن چالش‌های پرستاری دانست و گفت: در حال حاضر 900 بیمارستان در کشور فعالیت می‌کند که بیش از 110 هزار تخت دارد. همچنین بیش از 258 هزار پرسنل بیمارستانی در این بخش‌ها فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در کشور بیش از 250 هزار نیروی پرستار مشغول به کار است که 197 هزار نفر از آنها شماره نظام‌ پرستاری دارد و 91 هزار و 500 هزار نفر نیز به عنوان کادر پرستاری فعالیت می‌کنند.

فلاحی تصریح کرد: در حال حاضر 82 دانشکده پرستاری، 160 مرکز تربیت پرستار و 7 مرکز تحقیقات حوزه پرستاری فعالیت می‌کنند که بر اساس آخرین برآورد‌ها از 20 دانشمند کشور که دارای رتبه برتر جهانی هستند دو دانشمند از اساتید گروه پرستاری بوده‌اند که رتبه‌های 9 و 18 را کسب کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha