بیشتر از 20 سال است که مبحث تعرفه‌ها و گله‌مندی جامعه پزشکی و مردم همچنان مطرح می‌شود. راهکار پاسخگویی به این مباحث و حل معمای چند مجهولی و چند معادله‌ای تعرفه‌ها، آن است که قدرت بیمه‌ها افزایش یابد.

تعرفه‌های پزشکی، معمای چندمجهولی نظام سلامت

سلامت نیوز : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تجمیع بیمه‌های سلامت و تشکیل سازمان بیمه واحد و قوی را از مهم‌ترین راهکارهای حل چالش‌های کنونی نظام سلامت خواند.

دکتر علی اصغر پیوندی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تاکید بر لزوم ادغام سازمان‌های بیمه‌گر درمان و تشکیل بیمه‌ای واحد، گفت: در حال حاضر چند بیمه با ساختارهای متفاوت در کشور وجود دارند که در صورت تجمیع منابع آنها در ساختاری واحد، قدرت آنها جهت ارایه خدمت بهتر به مردم افزایش می‌یابد.

وی افزود: اینکه ساختار این بیمه واحد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا هر ارگان دیگر، تفاوتی ندارد؛ مهم آن است که بیمه‌های فعلی تجمیع شده و قدرت‌شان برای ارایه خدمات بهتر به مردم افزایش یابد. تجمیع بیمه‌ها حرفی منطقی است، ما آن را پیگیریم و وزارت تعاون هم باید پیگیر این موضوع باشد.

رییس نظام پزشکی تهران بزرگ گفت: ما در نظام پزشکی پیشنهادات کارشناسی خود برای تجمیع بیمه‌ها را به وزارتخانه‌های مربوطه یعنی وزارت بهداشت و تعاون و همچنین مجلس شورای اسلامی ارایه می‌دهیم تا به این ترتیب در جهت کاهش چالش‌های نظام سلامت حرکت شود.

وی درباره ادغام سازمان بیمه تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت ایرانیان نیز گفت: امیدواریم با حضور دکتر ربیعی در وزارت رفاه و دکتر نوربخش در سازمان بیمه تامین اجتماعی، این بحث منطقی که وزارت بهداشت آن را مطرح کرده اتفاق بیفتد و بتوانیم به طریقی مشکلات سلامت را کاهش دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: به عنوان مثال بیشتر از 20 سال است که مبحث تعرفه‌ها و گله‌مندی جامعه پزشکی و مردم همچنان مطرح می‌شود. راهکار پاسخگویی به این مباحث و حل معمای چند مجهولی و چند معادله‌ای تعرفه‌ها، آن است که قدرت بیمه‌ها افزایش یابد. در غیر این صورت نمی‌توان پاسخگوی جامعه پزشکی و مردم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha