سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 86859
سلامت نیوز : نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که آلودگی آب های زیرزمینی، آلودگی دریای خزر، دفن زباله ها و استفاده از کودهای شیمیایی و غیراستاندارد در کشاورزی را عمده ترین درخصوص مشکلات حوزه سلامت در استان مازندران گفت:

محمد دامادی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مهم ترین مشکلاتی که در منطقه استان مازندران وجود دارد، بحث آلودگی آب های زیرزمینی موجود در این منطقه است که مسایل زیست محیطی مختلفی را برای این منطقه ایجاد کرده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که مردم استان مازندران با آن دست به گریبان هستند آلودگی آب های دریای خزر است که شاید امروز به چشم نیاید اما در آینده نه چندان دور علاوه بر مردم منطقه مشکلات عمده ای را نیز برای کشور ایجاد خواهد کرد.
هنوز نتوانسته‌ایم معضل زباله را در شهرهای شمالی کشور مرتفع کنیم
وی در ادامه با اشاره موضوع دفن زباله در استان مازندران نیز گفت: متاسفانه ما هنوز نتوانسته ایم معضل زباله را در شهرهای شمالی کشور مرتفع کنیم و این امر بسیار اهمیت دارد چرا که مشکلات زیست محیطی بسیاری را هم برای سلامت مردم و هم محیط زیست به وجود آورده است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: متاسفانه یکی دیگر از مسایلی که سلامت مردم را در این منطقه از کشور تهدید می کند، استفاده از کودهای شیمیایی و غیراستاندارد در بخش کشاورزی است که مشکلات زیادی در این رابطه ایجاد کرده و در واقع مشکلات زیست محیطی و حوزه سلامت را دو چندان کرده است.
دامادی با تأکید بر اهمیت سلامت در بخش های مختلف جامعه گفت: از اقداماتی که موجب نگرانی در بخش سلامت مردم می شود باید جلوگیری شود
محمدحسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص تعادل شاخص های سلامت در استان های کشور گفت: بسیاری از استان های کشور از نظر تأمین این شاخص ها قابل بحث و بررسی است اما در برخی از استان ها، شاخص های سلامت نگران کننده است. بسیاری از استان های مرزی کشور که در معرض تردد اتباع بیگانه قرار دارند از نظر تأمین شاخص های سلامت در وضعیت مطلوبی نیستند و در حوزه درمان محروم تر هستند.
قربانی اعلام کرد که همچنین برخی از استان ها مانند استان های گیلان و مازندران نیز با توجه به حجم زیاد آب های زیرزمینی و وجود فاضلاب ها و آلوده بودن آب های زیرزمینی باید گفت که شاخص های سلامت تحت تأثیر این موارد قرار دارند و در واقع نگران کننده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha