سلامت نیوز:‌ مدیر هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات اعلام کرد: 40 واحد مسکونی در روستاهای مناطق زلزله زده دشتستان غیر قابل سکونت هستند،افراد بی خانمان در مساجد و اماکن امن اسکان داده شدند و به سرعت 2 هزار چادر برای آنان فراهم می شود.

مرتضی مرادی پور در گفت و گو با فارس گفت: 40 تیم امدادی با ظرفیت 120 نفر هنوز در مناطق زلزله زده استان بوشهر مستقر و مشغول کمک و اسکان زلزله زدگان هستند.

وی افزود: بیشترین خسارات در روستاهای ده قائد،نظرآقا، خلفه ای، گتوت،دسته گور و علی آباد بوده است، حداقل 40 واحد مسکونی دیگر تخریب شده و غیر قابل سکونت هستند.

وی گفت: نیروهای هلال احمر کار اسکان زلزله زدگان را در مساجد و اماکن امن انجام می دهند.برق اکثر مناطق زلزله زده وصل شده اما هنوز 4 روستا برق ندارند.

مرادی پور افزود: زلزله استان بوشهر عصر امروز 7 فوتی و 45 مصدوم داشت که به بیمارستان منتقل شدند، 130 مصدوم این حادثه نیز به سرپایی درمان شدند.

وی ادامه داد: هلال احمر بوشهر با استفاده از ظرفیتهای استانی ظرفیت ایجاد 2 هزار چادر امدادی را با اولویت افراد بی خانمان دارد و موکت، پتو، چراغ والور و ظروف غذا نیز برای زلزله زدگان فراهم می شود.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر اضافه کرد: نیروهای سازمان امداد و نجات استان بوشهر همچنان با در اختیار داشتن 45 خودروی امدادی در حال آماده باش و فعالیت هستند و با وجود آماده باش نیروهای دو استان معین تاکنون نیازی به اعزام نیرو و کمک از استانهای دیگر نبوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha