سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برخی تجهیزات پزشکی برای ورود به داخل کشور یک تا دو سال با موانعی ناشی از تحریم معطل می‌ماند که امیدواریم این مشکلات به مرور برطرف شود.

علی جعفریان در گفت‌وگو با فارس در مورد تأثیر آلودگی هوا بر افزایش بار مراجعات مردم به بیمارستان‌ها گفت: گزارش غیر طبیعی از اینکه تعداد پذیرش بیمار به دلیل آلودگی هوا بالا رفته نداشته‌ایم و بحرانی به ما گزارش نشده است.

وی تمام نهادهای شهری را در ایجاد آلودگی هوا و ساماندهی آن دخیل دانست و افزود: منابع آلودگی هوا کاملاً‌ مشخص است که بخشی از آن به سوخت مصرفی و تردد خودروها و بخش دیگر مربوط به ماشین‌های آلوده کننده و کارخانه‌هایی است که باید از شهر بیرون می‌رفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به این نکته اشاره کرد که برخی شهرها بااینکه حجم خودروهای آنها نسبت به تهران بیشتر است ولی آلودگی هوا به این شدت وجود ندارند و اینکه شهر ما آلودگی دارد باید دید مشکل کار کجاست.

جعفریان همچنین از نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی بر توزیع شیر مدارس خبر داد و گفت: وزارت بهداشت پروتکل‌هایی را تدوین کرده که طبق آن نحوه توزیع و سلامت شیر را در بین دانش‌آموزان تهران پیگیری می‌کنیم.

مصرف لبنیات بین کودکان پایین‌تر از استاندارد جهانی است

وی اظهار امیدواری کرد تا توزیع شیر در مدارس تهران به صورت مستمر ادامه یابد چرا که مصرف لبنیات به ویژه در کودکان پایین‌تر از استاندارد جهانی است و حتی برخی کودکان علاقه‌ای هم به مصرف لبنیات ندارند اما نباید فراموش کرد در بزرگسالی با مشکلی به نام پوکی استخوان مواجه خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به اینکه از روز دهم آذر بخشی از تحریم‌ها لغو خواهد شد و فکر می‌کنیم این امر چه تأثیری در حوزه سلامت خواهد داشت، گفت: ما از لحاظ فنی و کادر پزشکی چیزی از دنیا کم نداریم و مشکل ما بیشتر در بخش دارو و تجهیزات پزشکی است.

برخی تجهیزات با تحریم برای ورود به کشور تا 2 سال معطل می ماند

وی تصریح کرد: بسیاری از داروهای اصلی ما منبع خارجی دارند و تجهیزات پزشکی با فناوری بالا چیزی نیست که بگویم امروز به راحتی تولید می‌کنیم و اگر از امروز شروع کنیم 10 سال دیگر می‌توان به نتیجه رسید.

جعفریان به اثر مخرب تحریم‌ها برای ورود برخی تجهیزات پزشکی به کشور اشاره کرد و گفت: نمونه‌ای داشتیم که برخی تجهیزات پزشکی برای ورود به داخل کشور یک تا دو سال با موانعی ناشی از تحریم معطل می‌ماند که امیدواریم این مشکلات به مرور برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha