سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی مجدد تقلیل ساعت کاری زنان کارمند در این کمیسیون خبر داد.

عباس قائید رحمت در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: طرح تقلیل ساعت کاری زنان کارمند در فراکسیون زنان بررسی شده و حالا طرح مذکور پس از بررسی ‌ها به منظور اقدامات کارشناسی به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شده است.
 

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح تقلیل ساعت کاری زنان کارمند در فراکسیون زنان بررسی شد و اعضای فراکسیون با آن موافقت کرده اند. همچنین این طرح در کمیسیون بهداشت نیز مورد بررسی قرار گرفت که در این کمیسیون نیز با آن موافقت شده است.
 

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، در حال حاضر این طرح به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده تا این کمیسیون به عنوان کمیسیون اصلی آن را بررسی کند.
 

وی تصریح کرد: لایحه کاهش ساعات کاری زنان شاغل در جهت کمک به زنان شاغل در دستگاه‌های دولتی است، گفت: در این لایحه دولت 8 ساعت از ساعت کاری زنان را که معادل با یک روز کاری این افراد در هفته است را کاهش داده، البته این کاهش تاثیری در حقوق دریافتی آنها نخواهد داشت.
 

تقلیل ساعت کاری زنان سرپرست خانوار به منظور حمایت از زنانی که مادرانی دارای فرزند معلول دارند و یا زنان سرپرست خانوار تدوین شده است که در اواخر خردادماه در مجلس اعلام وصول شد که با آغاز تعطیلات تابستانی نمایندگان بررسی این لایحه نیز به مرخصی رفت و هم اکنون با شروع به‌کار مجدد نمایندگان مجلس شورای اسلامی امیدواریم این لایحه مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha