سلامت نیوز : رئیس انجمن قلب و عروق ایران با اشاره با این که گرفتگی عروق قلبی 5 تا 8 درصد مردم کشورمان را درگیر کرده گفت: متأسفانه این آمار و مرگ ومیر ناشی از آن، در کشور ما بالاتر از سایر کشورهای دیگر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ فریدون نوحی با اشاره به اینکه نخستین  همایش آتروترومبوز که جمعه22آذر با حضور روسای انجمنهای قلب و عروق،کاردولوژی اینترونشن،سکته های مغزی و آترواسکلروز ایران در هتل آزادی تهران برگزارمی شود   افزود: بیماری آتروترومبوز در حقیقت ناشی از ضخیمی،تنگی و سختی عروق خون رسان به اندام ها است که موجب درگیری ارگان های مختلف نظیر مغز، قلب، کلیه‌ها و اندام های تحتانی بدن می شود.

وی ادامه داد: فاکتورهای خطرزا نظیر مصرف دخانیات به ویژه در بیماری های قلبی- عروقی محیطی، بیماران درگیر دیابت - فشار خون و چربی بالا شانس ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

رئیس مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی بیمارستان قلب شهید رجایی با بیان اینکه با افزایش سن، شانس گرفتگی عروق افزایش می یابد ادامه داد: در واقع مردان بیشتر از زنان تا سن حدود 60سالگی گرفتار این بیماری می‌شوند زیرا به علت ترشح هورمونی پیشگیرانه در خانم ها آنها کمتراز مردان درگیر این بیماری می شوند اما پس از یائسگی خانم ها ابتلا به این بیماری در هر 2جنس مساوی می شود.

به گفته وی در خانم ها برخی بیماری ها و روش های زندگی به ویژه مصرف دخانیات آنان را با اثرات و عوارض بدتری مواجه می کند.

نوحی با اشاره به اینکه ژنتیک در بروز بیماری های قلب و عروقی نقش بسزایی دارد توصیه کرد: در صورت وجود این بیماری در فامیل های درجه یک فرد،باید در کنترل وزن،قند خون،چربی و انجام تحرکات کافی و همچنین عدم مصرف دخانیات برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری تلاش ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه آتروترومبوز یک بیماری مشکل ساز است خاطر نشان کرد: اگر این بیماری در خصوص قلب باشد موجب سکته های قلبی و در خصوص مغز به سکته های مغزی منجر می شود. که در خصوص مشکلات قلبی با علائمی نظیر درد سینه و در اندام ها با درد توام می شود که برای تشخیص نیز روش های غیر تهاجمی وجود دارد.

وی گرفتن نوار اکو کاردیوگرافیو عکسبرداری از قفسه سینه را از روش های تشخیصی غیر تهاجمی برشمرد و اظهار کرد: مهمترین عامل مهم در تشخیص قطعی بیماری، تهیه شرح حال بیمار برای کسب سابقه بیماری است کمک شایانی به پزشک خواهد کرد.

رئیس انجمن قلب و عروق ایران بیماری آتروترومبوز را یک بیماری خاموش ندانست گفت: این بیماری در صورت گرفتاری یک فرد با علائم مشهود و پر سر و صدا بروز می کند.

نخستین  همایش آتروترومبوز از ساعت 9صبح روز 22 آذر با همکاری مشترک انجمن های قلب و عروق،کاردولوژی اینترونشن،سکته های مغزی و آترواسکلروز ایران و به علت ارتباط آتروترومبوز با این انجمن ها در هتل آزادی به مدت یک روز برگزارمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha