سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، نسبت به کاهش روزافزون سن مصرف‌ دخانیات هشدار داد و گفت: مسئولان باید با ایجاد زیرساخت‌ها مضرات مصرف این مواد را برای جوانان مطرح کنند.

سن مصرف دخانیات به سال‌های مدرسه رسید

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، نسبت به کاهش روزافزون سن مصرف‌ دخانیات هشدار داد و گفت: مسئولان باید با ایجاد زیرساخت‌ها مضرات مصرف این مواد را برای جوانان مطرح کنند.

ضرغام صادقی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به آمار منتشر شده مبنی‌بر استفاده حدود ۹/۱۸ درصد از پسران و ۹/۹ درصد از دختران ۱۳ تا ۱۵ سال کشور از قلیان و مواد دخانی، بیان کرد: به‌طور حتم دوران نوجوانی و جوانی دوران بحران هویت هر انسان است که در آن امکان تقلید و اثرپذیری از هر کسی وجود دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از فقدان طرح‌های فرهنگی در محیط‌های آموزشی و مراکز مرتبط با جوانان و نوجوانان به خصوص مدارس٬ افزود: مسئولان باید با برنامه‌ریزی در جهت آگاه‌سازی جوانان درباره آثار و مضرات مواد دخانی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه تفکر غلط در خانواده موجب افزایش اعتماد کاذب به جوانان می‌شود، یادآور شد: خانواده‌ها به جای تفکرات قدیمی و خوش‌خیالی باید مسائل و خطرات جامعه امروز را دریابند و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

این نماینده مجلس نهم، با تأکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی مانند صدا و سیما متولی بررسی و ریشه‌یابی خطرات اجتماعی هستند، یادآور شد: متأسفانه هم‌اکنون هیچ یک از سازمان‌ها و مسئولان اجرایی، تمایلی به فرهنگ‌سازی و بحث‌های آموزشی ندارند.

صادقی نسبت به کاهش روزافزون سن مصرف‌ دخانیات هشدار داد و افزود: مسئولان باید با ایجاد زیرساخت‌ها مضرات مصرف این مواد را برای جوانان اعلام کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به نقش مجلس در کاهش میزان مصرف‌کنندگان مواد دخانی، تصریح کرد: مجلس باید با اعمال قوانین و بسترسازی فرهنگی، برخورد با معضلات اجتماعی را تشدید کند و سن بزهکاری و جرم را از سن مدرسه بیرون آورد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha