نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، با بیان این که شهرداری و استانداری شهر تهران باید موضوع فعالیت آتشفشان دماوند را جدی بگیرند، گفت: فعال شدن این آتشفشان موجب ایجاد تشعشعات رادیواکتیو در سطح شهر تهران و شیوع بیماری‌های صعب‎العلاج برای چند نسل آینده تهران می‌شود.

سلامت نیوز : نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، با بیان این که شهرداری و استانداری شهر تهران باید موضوع فعالیت آتشفشان دماوند را جدی بگیرند، گفت: فعال شدن این آتشفشان موجب ایجاد تشعشعات رادیواکتیو در سطح شهر تهران و شیوع بیماری‌های صعب‎العلاج برای چند نسل آینده تهران می‌شود.

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از اظهارات و بی‌توجهی مسئولان استان تهران به فعالیت دوباره آتشفشان دماوند، افزود: متأسفانه مسئولان به جای برخورد علمی و واقع‌بینانه با این‎گونه اتفاقات آن را با شوخی جواب می‎دهند که این موضوع سطحی‌نگری این افراد را می‌رساند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که شهرداری و استانداری باید موضوع فعالیت آتشفشان دماوند را جدی گیرند، گفت: مسئولان باید با برنامه‌ریزی آثار سوء این گونه اتفاقات را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در شهر تهران و غرق شدن خط چهار مترو در آب فاضلاب، یادآور شد: خوشبختانه ایجاد شبکه مترو در شهر موجب ریختن آب به درون تونل مترو شد که به طور حتم اگر این شبکه وجود نداشت غرب تهران با سیل روبه‌رو می‌شد که علت اصلی بروز این اتفاق نبود برنامه‌ریزی از سوی مسئولان بوده است.

این نماینده مجلس هشتم، با تأکید بر تبعات و آثار بروز آتشفشان در کوه دماوند، تصریح کرد: به طور حتم بروز این اتفاق افزون‌بر افزایش چشمگیر آلودگی تهران و پرتاب مواد مذاب و سنگ‌های کوه موجب ایجاد تشعشعات رادیواکتیو در سطح شهر تهران و شیوع بیماری‌‎های صعب العلاج برای چند نسل آینده تهران می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و  درمان مجلس، با اشاره به افزایش بی‌رویه جمعیت در کلانشهر تهران، گفت: هم اکنون شاهد هستیم که  بارش تگرگ و باران، قفل شدن شهر تهران را به دنبال داشت حال مسئولان باید برای حل و کاهش تبعات آتشفشان دماوند چاره‌ و راهی بیاندیشند.

آخرین احتمالات درباره فعال شدن آتشفشان دماوند مبنی‌بر این است که احتمال فعال شدن آتشفشان دماوند در صورت وقوع زلزله در تهران وجود دارد. در همین حال مرتضی تمدن استاندار تهران در واکنشی عجیب به مردم تهران اعلام کرده است که اگر وقتی دماوند آتش فشانی کرد مردم می توانند با لذت بروند و عکس بگیرند و از چیزی هراس نداشته باشند.

کارشناسان می‌گویند احتمال فعال شدن آتشفشان دماوند در صورت وقوع زلزله در تهران وجود دارد. در همین حال گفته می شود مدیریت بحران استانداری تهران درپی ارزیابی بخارهای دهانه دماوند و چشمه‌های جوشان کوهپایه آن جلساتی تشکیل داده‌ که هنوز نتایج آن اعلام نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha