ذخایر برخی داروها به شدت پایین است و اگر بانک مرکزی اقدام سریعی در این خصوص نکند دچار بحران دارو می‌شویم و با وجود این که دکتر وحید دستجردی و آقای پورشیبانی از طریق بانک مرکزی تلاش‌هایی انجام داده اند،اما به نظر می‌رسد رفع این معضل دستور قطعی رییس جمهور را می‌طلبد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان با تاکید بر تاثیر نوسانات بازار ارز بر نابسامانی‌های بازار دارو گفت: با ادامه وضعیت فعلی به زودی با کمبود جدی دارو در بازار مواجه می‌شویم و رفع این معضل نیازمند دستور صریح رییس جمهور به بانک مرکزی برای تخصیص ارز به بیماران نیازمند دارو است.

سیدعلی‌رضامرندی در گفت‌وگو با خانه ملت، گفت: وضعیتی که بازار ارز پشت سرگذاشت موجب بروز مشکلات زیادی در تهیه دارو برای بیماران شده است و در جلسه کمیسیون بهداشت که با حضور نمایندگان بخش صنعت دارو تشکیل شد ، وضعیت ارز مورد نیاز برای تهیه دارو نگران کننده اعلام شد .

نماینده مردم تهران، ری،شمیرانات و اسلامشهر با تاکید بر این که با ادامه این وضعیت در بازار دارو به زودی با کمبود جدی مواجه می شویم، افزود: نمایندگان بخش صنعت داروی کشور در مراجعه به کمیسیون بهداشت و درمان اعلام کردند، در زمانی که برای تهیه ارز به بانک مرکزی مراجعه کردیم، برخلاف قول‌هایی که داده شده بود، ارز تخصیص داده نشد.

وی ادامه داد: ذخایر برخی داروها به شدت پایین است و اگر بانک مرکزی اقدام سریعی در این خصوص نکند دچار بحران دارو می‌شویم و با وجود این که دکتر وحید دستجردی و آقای پورشیبانی از طریق بانک مرکزی تلاش‌هایی انجام داده اند،اما  به نظر می‌رسد رفع این معضل  دستور قطعی رییس جمهور را می‌طلبد.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که حل معضل دارو با توجه به وضعیت بازار ارز دستور صریح رییس جمهور را می طلبد ، افزود: بحران دارو می تواند ایجاد مشکلات جدی برای جامعه کند و اضطراب آزار دهنده ای را  برای بیماران ایجاد کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha