سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 89060

آلودگی هوای تهران در روزهای گذشته موجب شد تا کارگروه آلودگی هوای تهران دیروز به‌صورت فوری در محل استانداری تهران تشکیل جلسه دهد.

آیا واقعا آلودگی هوا باعث مرگ و میر می شود؟

سلامت نیوز: آلودگی هوای تهران در روزهای گذشته موجب شد تا کارگروه آلودگی هوای تهران دیروز به‌صورت فوری در محل استانداری تهران تشکیل جلسه دهد.

 به گفته محمدرضا محمودی، معاون امور عمرانی استانداری تهران در این جلسه مطرح شد که چون از فردا یعنی دوشنبه پایداری هوا ثابت می ماند در صورت اضطرار جلسه ای برگزار شود تا تصمیمات لازم گرفته شود  و در جلسه فوری کاهش آلودگی هوای دیروز تصمیم خاصی در رابطه با کاهش آلودگی هوای تهران گرفته نشد هر چند که هوا در شرایط ناسالم بود.
موضوعی که مسئولان از آن گلایه دارند 5ساله شدن قانون معاینه فنی خودرو هاست که صدرالدین علیپور رئیس ستاد معاینه فنی خودرو نیز با حضور در کافه خبر خواستار اصلاح آن شد. در همین باره نیز محمودی می گوید: ما نه تنها خواستار بازگشت قانون معاینه فنی خودروها به حالت قبل یعنی معافیت دو ساله هستیم بلکه به‌دنبال آن هستیم تا درصورت امکان قانونی به تصویب برسد که براساس آن تمامی خودروها یک سال پس از تولید موظف به انجام معاینه فنی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، از طرفی در نشستی با عنوان زنگ هشدار آلودگی هوای پایتخت آلودگی هوای تهران قرار است که این موضوع بررسی شود. وحید نوروزی مشاور معاون شهردار تهران در امور محیط‌زیست در این باره می گوید که این نشست در واقع زنگ هشداری است برای همه آنها که دلشان برای هوای پاک و آسمان آبی شهرمان می‌تپد.
وی می افزاید: متأسفانه در چند سال اخیر نگاه به مقوله محیط‌زیست در سایه کم تحرکی و کم توجهی نهادهای حاکمیتی محیط‌زیستی بسیار سطحی و ضعیف بوده و صرفاً به رفع مسئولیت در مقابل افکارعمومی و رسانه‌های گروهی محدود شده است.
وی با مخاطب قرار دادن وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می گوید: چرا خانم وزیر بهداشت آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را دست‌کم برای روشن شدن ابعاد این معضل عمومی به مردم ارائه نمی‌دهند؟ تا کی این آمار می‌خواهد محرمانه بماند؟
وی با تأکید بر این که در شرایطی که تهران دارد خفه می‌شود مسئولان همچنان دست روی دست گذاشته‌اند، می گوید:مسئولان می‌خواهند مانند بحران آلودگی هوای سال گذشته دو باره سوار بالگرد ‌شده و با آب پاشی شهرباعث خنده دنیا شوند!
محمودی نیز در کافه خبر درباره مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا می گوید: هیچ کسی نمی تواند مرگ مستقیم بر اثر آلودگی هوا را تایید کند. هر کس توانست چنین چیزی را اثبات کند، حاضرم استعفا بدهم. چون مرگ بر اثر آلودگی هوا مسئله قابل اثباتی نیست، اما آلودگی هوا تبعاتی برای افراد دارد. مثلا آلودگی، بیماری های تنفسی و قلبی را تشدید می کند برای همین زنگ خور آورژانس در این مدت بیشتر می شود.آلودگی هوا مانند سیگار است، کسی به دلیل کشیدن سیگار نمی میرد اما سیگار بیماری را تشدید و باعث مرگ می شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha