سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶

امروزه حضور دستگاههای پیشرفته در تمام موارد پزشکی جز لاینفک این علم به شمار میآید.حضور تکنولوژی در زمینه اعصاب و روان از جنبه های مختلفی اهمیت بیشتری دارند.زیرا باعث سهولت درمان بسیاری از بیماریها شده است. نیاز به این مهم با تلاش جمعی از روانشناسان متخصص کشورمان و با وارد کردن دستگاههای پیشرفته برطرف شده است. سلامت نیوز در این رابطه با دکتر رستمی مدیر عامل این مرکز گفتگوئی انجام داده که در ادامه میخوانید.

مرکز تخصصی روانشناسی و روان پزشکی اتیه  با توجه به نیاز های روز افزون در زمینه های روان شناسی اقدام به شناسایی و وارد کردن تکنولوژی های مرتبط با تشخیص و درمان بیماریهای اعصاب و روان کرده است .
این مرکز در سال 1385 شروع به فعالیت و در سال 1386 اقدام به جذب بیمار به صورت درمان حرفه ای کرده است.گروه پزشکان این مرکز که شامل 15 متخصص روان شناس است و مهارت خود را طی دوره های تخصصی در داخل و خارج از کشور و از طریق آزمونهای آنلاین کسب کرده است طی هفته گذشته با برگزاری همایشی با همکاری گروه روانشناسی دانشگاه تهران اقدامات پژوهشی خود را تعجیل بخشید و ان را به همگان معرفی کرد .
در گذشته تنها روش تشخیص اختلالات اعصاب و روان بر مبنای مصاحبه و آزمون های قلم و کاغذی بوده یکسری تستهای به شخص داده می شد. براساس تست مشخص میشد که فرد دارای اختلالات روانی هست یا نه !  در همین راستا ادعای شخص مبنی بر اختلالات تائید و یا رد میشد. از معایب این روش آن است که ممکن است تمارضات فردی بر نوع تشخیص اثر گذاشته و فرد بتواند حالت خود را بهتر یا بدتر جلوه بدهد.
نوع دیگردرمانهای موجود روان درمانی بر اساس صحبت و روانکاوی و دارو میباشد. به واسطه نوع نگاهی که  مردم دارند،مورد پذیرش قرار نگرفته و بیماران به راحتی راضی به پذیرش درمان نیستند ،چرا که از عوارض و مشکلات ناشی از مصرف دارو واهمه دارند.
این تکنولوژی بدون وابستگی به عملکرد فرد اختلالات را تشخیص داده و در زمینه بهبود آن اقدام میکند. مطابق با به روز ترین متدهای دنیا بدون مصرف دارو اختلال تشخیص داده شده و در مراحل بعدی اقدام به درمان آن میکند.به گونه ای که فقط امواج ناشی از مغز را به فرد بیمار به صورت بازیهای کامپیوتری در مانیتور نمایش داده تا فرد امواج مغز خود را در کامپیوتر مشاهده کرده و ببیند  آیا امواج طبیعی است یا غیر طبیعی و در صورت غیر طبیعی بودن امواج به فرد بیمار کمک میشود که آنها را به حد نرمال برساند.
این تکنولوژی مانند آیینه است با این تفاوت که شخص صورت خود را نمی بیند بلکه عملکرد مغز خود را مشاهده می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha