تفاهم نامه مالیاتی نظام پزشکی با اداره دارایی, با وجودی که با تلاش قابل تقدیر از سوی نظام پزشکی صورت گرفت, ولی واقعیت اینست که بدرستی نتوانسته مشکلات مالی پزشکان را در خود منعکس کند .

تفاهم نامه مالیاتی نظام پزشکی نتوانسته مشکلات مالی پزشکان را منعکس کند

سلامت نیوز :این روزها مالیات در راس توجه  اصناف قرار گرفته است. در این بین چیزی که اذهان هر صنف و تشکلهای آنان را به خود مشغول کرده است, نحوه کم کردن مالیات پرداختی برای اعضای صنف مربوطه است.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شورای هماهنگی پزشکان عمومی در استان فارس در کشور ما که چانه زنی حرف اول را در این مسائل میزند, هر کس بتواند مشکلات صنف خود را منتقل کند و یا احیانا بزرگ نشان دهد, موفق تر خواهد بود. مثالهای بارز آن را همه در کسبه کوچه و بازار سراغ داریم. این اصناف بدون اینکه عنوان کردن نداشتن درآمد مکفی برایشان سرشکستگی بیاورد!

 

وارد چانه زنی با اداره دارایی میشوند و همیشه هم توانسته اند موفق بیرون آیند . طلافروشان را اگر مثالی از اصناف پردرآمد تصور کنیم از این امر مستثنی نبودند و متوسط پرداختی مالیات ایشان اغلب مجامع غیر رسمی کمتر از یک صد هزار تومان اعلام میشود .

 

اگر حتی این عدد شگفتی ساز را غلط بپنداریم و عدد دیگری که امروز اعلام گردید (متوسط 600 هزارتومان) را ملاک قرار دهیم, میبینید که حتی کم درآمد ترین اقشار پزشکان, به مراتب عدد بالاتری از متوسط این صنف میپردازند. 

 

تفاهم نامه مالیاتی نظام پزشکی با اداره دارایی, با وجودی که با تلاش قابل تقدیر از سوی نظام پزشکی صورت گرفت, ولی واقعیت اینست که بدرستی نتوانسته  مشکلات مالی پزشکان را در خود منعکس کند .

 

این موضوع آنجا بغرنج تر میشود که دست پزشکان برای پرداخت مالیات خارج از تفاهم نامه و اثبات نداشتن درآمد را میبندد, چرا که خواهی نخواهی این تفاهم نامه و بخصوص درصدهای افزایش, به عنوان یک شاخص برای افزایش مالیات سالانه, حتی برای آنان که خارج از تفاهم نامه اقدام کنند خواهد بود و بناچار این درصدها معیار قرار خواهد گرفت.

 

دلیل این ناتوانی را شاید برخی نداشتن اعتقاد قلبی و بدنبال آن تلاش ناکافی برای کم کردن این درصد بدانند  , آنچنان که تکرار این عبارت که " قشر پزشکان در پرداخت مالیات پیشرو اند" و از این قبیل عبارات در سخنان نماینده نظام پزشکی در برنامه شبکه سلامت سیما شاید بازخورد این فکر باشد.

 

ولی واقعیت دیگری هم هست و آن موفق نبودن پزشکان در چانه زنی است و در این قبیل مذاکرات تنها با یک عبارت " آقای دکتر " از سوی طرف مقابل خلع سلاح میشویم و چانه زنی و ذکر مشکلات و به عبارتی ' ننه من غریبم بازی ها ' را کسر شان خود میدانیم که در جای خود شاید هم درست باشد. کاش یک کاسب را برای مذاکره میفرستادیم!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha