یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9038

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی با اشاره به رشد جهشی تحقیقات در كشور گفت : تحقیقات و پژوهش در دو سال گذشته 35 درصد رشد داشته است.


به گزارش سلامت نیوزبه نقل از واحد مركزی خبر ، دكتركامران باقری لنكرانی در مراسم معرفی برگزیدگان جشنواره تحقیقاتی علوم پزشكی رازی به تدوین نقشه جامع علمی كشو در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره كرد و از محققان جوان كشور خواست دستگاه های مربوط را در تدوین این نقشه یاری كنند.

وزیر بهداشت گفت : در تدوین بودجه سال آینده كشور اعتبار ویژه ای برای تحقیقات در نظرگرفته شده است كه فرصت مناسبی برای رشد و بالندگی علمی در اختیار پژوهشگران قرار می دهد.

وی با ابراز خرسندی از این كه خودباوری علمی دركشور نهادینه شده است، گفت : پشتوانه حركت های علمی در عرصه علوم پزشكی از قبیل تولید داروهای جدید، درمان بیماری ها ، ابداعات و اكتشافات حاصل تحقیق و تلاش پژوهشگران كشور است.

وزیربهداشت درمان وآموزش پزشكی با اشاره به جایگاه علمی ایران در منطقه و افزایش شمار مقالات علمی در نشریات معتبر جهانی گفت : امسال تركیه كه در جایگاه بعد از ایران در منطقه قرار دارد، حدود 1400 مقاله كمتر از ایران تولید كرده است.

وی افزود: محققان ایرانی با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی نقشه علمی كشوركه به زودی نشانی آن اعلا م می شود ، برای عمیق و پربارتر شدن این نقشه دیدگاه های خود را اعلام كنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha