یك متخصص چشم اطفال، افتادگی پلك در كودكان را از عوامل ابتلا به تنبلی چشم دانست.

دكتر گیتا قیاسی، فوق تخصص چشم پزشكی اطفال، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: افتادگی پلك به دلایل مختلف ایجاد می‌شود؛ به طوری كه در برخی از افراد به صورت مادرزادی و در عده‌ای دیگر به صورت اكتسابی است.

وی در مورد علل ایجاد افتادگی پلك گفت: احتمال ایجاد افتادگی در پلك در همه‌ رده‌های سنی وجود دارد. وجود ‌برخی از بیماری‌ها و همچنین ضربه از عوامل ایجاد افتادگی پلك در انواع اكتسابی است. همچنین با افزایش سن نیز ممكن است افتادگی پلك ایجاد شود. در نوع مادرزادی نیز اختلال در عملكرد عضله بالا برنده چشم، افتادگی در پلك را ایجاد می‌كند.

قیاسی با اشاره به انواع مختلف افتادگی‌ پلك‌ها و روش درمان آنها گفت: افتادگی‌ پلك‌ها‌ بر اساس عوامل ایجاد كننده‌ آن با یكدیگر تفاوت دارند. روش درمان در افتادگی‌ پلك‌ها معمولا جراحی است كه ممكن است به بیش از یك بار جراحی برای درمان كامل نیاز داشته باشند.

این متخصص چشم پزشكی اطفال در پایان با اشاره به عوارض ناشی از افتادگی پلك گفت: افتادگی پلك در كودكان به دلیل این كه جلوی محور بینایی گرفته می‌شود از عوامل ابتلا به تنبلی چشم است. همچنین در بزرگسالان می‌تواند اختلال در دید را ایجاد كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha