مقامات بهداشتی آمریكا هشدار دادند، كودكان زیر دو سال نباید بدون نسخه پزشك داروهای سرماخوردگی و ضد سرفه مصرف كنند زیرا این داروها برای این گروه سنی بسیار خطرناك است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، "اداره نظارت بر غذا و داروی آمریكا" اعلام كرد، مرگ، تنش و ضربان سریع قلب در موارد نادری در كودكان كمتر از دو سال بر اثر مصرف این داروها گزارش شده است.

دكتر "چارلز گانلی" رییس اداره نظارت بر غذا و داروی آمریكا كه داروهای بدون تجویز پزشك را بررسی می‌كند گفت، آنها به شدت توصیه می‌كنند كه نباید به كودكان زیر دو سال داروهای سرماخوردگی و ضد سرفه را بدون نسخه پزشك داد زیرا این داروها عوارض جانبی جدی و بالقوه كشنده‌ای دارند.

گانلی اعلام كرد، نشان داده نشده است كه مصرف بی‌خطر و موثر این داروها در كودكان زیر دو سال تایید نشده است و خاطرنشان كرد كه این داروها تنها "علائم" سرماخوردگی را از بین می‌برند اما "خود" این بیماری را درمان نمی‌كنند.

این اداره هنوز اعلام نكرده است كه آیا مصرف داروهای سرماخوردگی ساخت شركت‌هایی نظیر "ویت" و "جانسون‌اند جانسون" برای كودكان گروه سنی دیگر مناسب هستند یا خیر.

گانلی گفت، مقامات در حال ارزیابی اطلاعات در زمینه مصرف این داروها در كودكان دو تا ‪ ۱۱‬هستند و امیدوارند كه تا بهار در این زمینه تصمیم بگیرند.

ده‌ها سال است كه داروهای ضد سرفه و سرماخوردگی فروخته شده‌اند اما اداره نظارت بر غذا و داروی آمریكا بطور كلی شركت‌ها را ملزم نكرده است كه فعالیت برای كودكان را ثابت كنند.

آكادمی اطفال آمریكا در بیانیه‌ای اعلام كرد، سوخت و ساز داروها در بدن كودكان و واكنش آنها نسبت به داروها نسبت به بزرگسالان متفاوت است.

این گروه در تایید اقدام اداره نظارت بر غذا و داروی آمریكا افزود، مطالعات نشان داده‌اند كه داروهای ضد سرفه و سرماخوردگی در درمان علائم سرماخوردگی در كودكان زیر شش سال بی‌نتیجه هستند و می‌توانند خطرات جدی ایجاد كنند.

اداره نظارت بر غذا و داروی آمریكا دادن داروهای سرماخوردگی را به كودكان زیر دو سال هرگز تایید نكرده است و سال گذشته نسبت به انجام چنین كاری بدون دستورالعمل‌های خاص از سوی پزشك هشدار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha