رییس بخش پیوند کلیه بیمارستان لبافی نژاد گفت: ایران تنها کشوری است که در پیوند کلیه مشکلی نداشته و هیچ بیماری در فهرست انتظار پیوند کلیه وجود ندارد.

دکتر ناصر سیم فروش روز یکشنبه در گفت و گو با  "ایسکانیوز"، افزود: ایران به عنوان اولین کشور عمل پیوند کلیه را بدون نیاز به دیالیز انجام می دهد و اگر بیمار دچار نارسایی کلیه شده و امکانات مالی پیوند را داشته باشد بدون نیاز به دیالیز پیوند را انجام می دهد.
وی ادامه داد: ایران از نظر پیوند زنده در دنیا حرف اول را می زند و این در حالی است که در هر دقیقه یک بیمار در آمریکا زیر عمل دیالیز فوت می کند که البته از نظر پیوند زنده فقط با آمریکا برابری می کنند.
رییس بخش پیوند کلیه بیمارستان لبافی نژاد از ایران به عنوان بزرگترین تجربه پیوند کلیه از غیر فامیل در جهان یاد کرد و گفت: بیش از 90 درصد از پیوند کلیه در کشور از غیر خویشاوند صورت می گیرد.
سیم فروش از انجام بیش از 20 هزار پیوند کلیه در سال های اخیر در کشور خبر داد و ابراز داشت: پیوند کلیه از غریبه نه تنها با میزان موفقیت بالایی همراه است بلکه نسبت به دیگر روش ها ارجحیت دارد چرا که در بسیاری از موارد بیماری های کلیوی در افراد یک فامیل زمینه ژنتیکی داشته و بنابراین کاهش درمان به روش دیالیز و جلوگیری از مرگ و میر بیماران کلیوی را در پی دارد.
وی با اشاره به مبلغ یک میلیون تومانی در طرح هدیه ایثار افزود: فرد اهدا کننده به عنوان هدیه کلیه اش را اهدا می کند بنابراین با توجه به ارزشی که یک کلیه دارد این مبلغ ناچیز است و تعیین قیمت بر روی کلیه درست نیست.
سیم فروش قیمت یک کلیه را در ایران ناچیز عنوان کرد و گفت: لزوم پوشش های بیمه ای و ارایه خدمات درمانی اقدامی برای حمایت از اهدا کنندگان کلیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha