دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9891

تحقیقات جدید نشان داده است كه خروپف كردن، خطر بروز حمله قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پژوهشگران از چندین سال قبل به ارتباط بین بیماری‌های قلبی- عروقی مانند حمله قلبی با خروپف کردن پی برده بودند و اکنون یک بررسی تازه، ارتباط زیادی بین خروپف کردن و بیماری قلبی را ثابت کرده است.

براساس نتایج مطالعات در افراد بالغ، 40 درصد از مردان و 24 درصد از زنان در هنگام خواب خروپف می‌کنند.

در این مطالعات كه در كشور مجارستان صورت گرفته، متخصصان با 1200 نفر مصاحبه انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که احتمال سکته قلبی در مورد شخصی که در خواب خروپف می‌کند، 34 درصد بیشتر از سایر مردم است.

طبق این بررسی، همچنین احتمال سکته مغزی در این گروه از افراد، 67 درصد بیش از دیگران است. اما این خطر در کسانی که با صدای آهسته خروپف می‌کنند، افزایش نمی‌یابد.

اگر چه بسیاری از مردم به هر حال در مرحله‌ای از دوران زندگی خود با مساله خروپف كردن در خواب مواجه می‌شوند، اما این عادت در افراد چاق به مراتب بیشتر دیده می‌شود.

البته این تحقیقات نتایج امیدوار كننده‌ای برای مردان داشته و نشان داده است كه پس از گذشتن از مرز 70 سالگی، عادت به خروپف کردن در مردان کاهش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، حمله‌ قلبی‌ كه احتمال وقوع آن در صورت خروپف كردن تشدید می‌شود، عبارت‌ از مرگ‌ سلول‌های‌ عضلانی‌ قلب‌ در اثر كاهش‌ یا توقف‌ جریان‌ خون‌ سرخرگ‌های‌ قلب است‌.

این عارضه غالباً در افراد بالای‌ 40 سال‌ رخ‌ می‌دهد كه در مردان‌ شایع‌تر است‌، اما میزان‌ بروز آن‌ در زنان نیز رو به‌ افزایش‌ گذاشته‌ است‌.

لازم به ذكر است كه درد قفسه‌ سینه‌ یا احساس‌ سنگینی‌، فشردگی‌ یا له‌شدگی در قفسه‌ سینه‌، دردی‌ كه‌ از میان‌ قفسه‌ سینه‌ به‌ جناغ‌ و گاهی‌ به‌ آرواره‌، گردن‌، بازوها، بین‌ دو كتف‌ یا بالای‌ شكم‌ نیز تیر می‌كشد، احساس‌ نزدیكی‌ مرگ‌، تنگی‌ نفس، تهوع‌ و استفراغ‌، تعریق‌، منگی‌، ضعف‌ و احساس‌ خفگی‌ از شایع‌ترین علائم این بیماری هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha