یک کارشناس مامائی گفت: اسباب بازی باید با زبان، مهارت و احساسات کودک منطبق باشد.

صدیقه علیشاهی در گفت وگو با ایسنا با بیان این كه هرگز نباید هر نوع اسباب‌بازی را برای فرزندان تهیه و هر آن چه را که او خواست در اختیارش قرار داد، افزود: اگر یک کودک اسباب بازی‌های مختلفی در اختیار داشته باشد در آینده به هدایایی که می‌گیرد توجهی نشان نمی‌دهد.

وی در ادامه افزود: فرزندان به اسباب‌بازی‌های گران نیازی ندارند و حتما باید توجه به جنبه آموزشی اسباب‌بازی در نظر گرفته شود. به عبارتی، اسباب بازی باید با زبان، مهارت و احساسات کودک منطبق باشد.

علیشاهی خاطرنشان كرد: والدین باید سعی كنند برای فرزندان خود اسباب‌بازی‌هایی مانند مکعب، پازل و بلوک‌های خانه‌سازی تهیه کنند که باعث فعالیت ذهنی و رشد شخصیتی او شود.

وی در ادامه آویزهای بالای گهواره را بهترین اسباب‌بازی برای نوزادان تا 6 ماهگی عنوان کرد و افزود: قطعه‌های متحرک توجه کودک را جلب می‌کند. به این منظور آویز را باید در ارتفاعی نصب کرد که كودك بتواند آن را ببیند. بهترین نوع آویز آن است که هر چند روز یک بار قابل تعویض باشد.


این كارشناس مامایی در پایان یادآور شد: بهترین نوع اسباب بازی‌ و یا توپ‌های نرم دارای جنس‌های مختلفی هستند. زنگوله، عروسك‌های صدادار و اسباب بازی‌هایی که با پرتاب كردن، فشار دادن و یا مکیدن صدا درمی‌آورند نیز اسباب بازی‌های مناسبی برای این دوره سنی هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha