رییس اداره امور بیمارستان‌های وزارت بهداشت از تدوین ضوابط اعتبار بخشی و استاندارد سازی بیمارستان‌ها تا پایان سال خبر داد و اعلام كرد: بر این اساس از سال آینده تمام بیمارستان‌ها از سوی 600 بازرس دوره دیده به طور مداوم بازرسی می‌شوند.

دكتر حسن كرانی در گفت وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این كه تاكنون تنها بحث ارزشیابی و رتبه دهی بیمارستان‌ها از طریق بررسی كمی شاخص‌ها مطرح بود، افزود: با تدوین و ابلاغ ضوابط اعتبار بخشی و استاندارد سازی بیمارستان‌ها، ‌این مراكز درمانی از نظر كیفیت ارائه خدمات بررسی می‌شوند.

وی با اعلام این كه استانداردهای بیمارستانی در حال تدوین است، اظهار كرد: بر اساس برنامه استانداردسازی بیمارستان‌ها، هر بیمارستان‌ ملزم به ارتقای مداوم كیفیت خدمات خود از طریق كسب امتیاز بیشتر می‌شود تا آنجا كه پس از چند سال به استانداردهای اعلام شده دست یابد.

رییس اداره امور بیمارستان‌های وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: به این ترتیب افراد جامعه نیز تفاوت بیمارستان‌های با كیفیت را از بیمارستان‌های بی‌كیفیت و كم كیفیت شناخته و با آگاهی بیشتری به این مراكز درمانی مراجعه می‌كنند.


در حال حاضر بیمارستان‌ها بر اساس استانداردهای10 سال پیش كار می‌كنند

كرانی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 10 سال از بازنگری استانداردهای بیمارستانی در كشور سپری شده و بیمارستان‌ها بر اساس استانداردهای قدیمی فعالیت می‌كنند.


به منظور استانداردسازی، بیمارستان‌ها از نظر مالی و مدیریتی احیا می‌شوند

وی همچنین با تاكید بر لزوم آمادگی بیمارستان‌ها برای اجرای استانداردها، اعلام كرد: وزارت بهداشت در نظر دارد تا بیمارستان‌ها را در زمینه‌های مالی و مدیریتی احیا كند.

رییس اداره امور بیمارستان‌های وزارت بهداشت اضافه كرد: البته هنوز اعتبار مشخصی برای این امر در نظر گرفته نشده است و این اعتبار در آینده، بر اساس میزان نیاز هر بیمارستان تامین می‌شود.

كرانی در مورد نحوه بازرسی از بیمارستان‌ها به ایسنا گفت: همزمان با تدوین ضوابط و تعیین استانداردها در حال تربیت تیم‌های بازرسی هستیم.

وی توضیح داد: در مرحله نخست گروهی متشكل از 24 بازرس، آموزش‌های لازم را گذرانده، سپس هر یك از این افراد موظف به آموزش 5 نفر می‌شوند، این 5 نفر نیز هر كدام به 5 نفر دیگر آموزش داده و در نهایت 600 بازرس دوره دیده برای بازرسی بیمارستان‌ها آماده می‌شوند.


ضوابط اعتبار بخشی و استانداردسازی، اوایل سال آینده به بیمارستان‌ها ابلاغ می‌شود

رییس اداره امور بیمارستان‌های وزارت بهداشت، گفت: تا اوایل سال آینده پس از پایان تدوین ضوابط اعتبار بخشی و استانداردسازی بیمارستان‌ها، این ضوابط به امضای وزیر رسیده و به این مراكز درمانی ابلاغ می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha