مدیر كل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت از طراحی و انتشار بسته خدمت تیم سلامت بر اساس گروه‌های سنی خبر داد و گفت: به دنبال تدوین سند ملی ارتقا سلامت گروه‌های سنی هم هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر محمد امیر امیرخانی در اجلاس دو روزه دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس با بیان این كه نیازمند معماری نوینی در سیستم سلامت برای دستیابی به اهداف هستیم، گفت: هر گروهی باید با بسته خدمت ویژه آن گروه سنی حمایت شود.

وی به وجود پنج هزار مركز بهداشت و درمان، یكهزار و 500 پایگاه و 17 هزار خانه بهداشت اشاره كرد و افزود: چشم انداز این دفتر جامعه سالم مبتنی بر اسناد بالادستی با در نظر گرفتن برنامه پنج ساله توسعه، اهداف NGO و سند چشم انداز 20 ساله است.

دكتر امیرخانی، رسالت این دفتر را حفظ و ارتقای سلامت خانواده مبتنی بر گروه‌های مختلف سنی در كشور عنوان كرد و افزود: هم اكنون برنامه‌های سلامت كشور با تعریف بسته خدمات سلامت ویژه گروه‌های سنی مختلف در حال تقویت است.

مدیر كل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت از اجرای برنامه پزشك خانواده به عنوان انقلاب دوم یاد كرد و یادآور شد: هدف از اجرای این برنامه‌ها شكل گیری درست تیم سلامت در كشور است.

دكتر امیرخانی با بیان این كه بدون شك با خدمات عمودی امكان شكل گیری مفهوم واقعی تیم سلامت وجود ندارد، گفت: در این راستا باید دید سلامت نگر تقویت شود.

وی به طراحی و مدیریت 70 درصد از بسته خدمت پزشك خانواده توسط پنج هزار و 500 پزشك و چهار هزار و 500 ماما در تیم سلامت اشاره كرد و افزود: با اجرای برنامه پزشك خانواده، ظرفیت ارایه خدمات این بخش تقویت و شاخص‌های ذیربط روند رو به رشدی یافت.

مدیر كل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: روند كاهش باروری كلی در ایران، مرگ و میر مادران، تغییر منفی درصد زایمان توسط افراد دوره دیده از نتایج اجرای برنامه‌های كشور است.

دكتر امیر خانی گفت: با توجه به ایجاد نیازهای جدید، توسعه تعریف سلامت و افزایش انتظارات ناگزیر از طراحی و ادغام مداخلات جدید در نظام سلامت هستیم.

وی در پایان یادآور شد: تورم جمعیت و ادغام برنامه‌های جدید از یك سو و عدم افزایش ظرفیت از سوی دیگر به شدت سبب كندی و تحت الشعاع قرار گرفتن خدمات با سابقه و اصلی سیستم به ویژه برنامه مادران و كودكان شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha