شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۷

خوراکی‌هایی همچون پرتقال و آواکادو، نقش به سزایی در کاهش استرس ایفا می کنند.

به گزارش گروه ترجمه «سلامت نیوز»،اگر دچار استرس و فشار ناشی از بازی، کار و .... هستید بد نیست که کمی از این مواد غذایی را امتحان کنید.
پرتقال:تحقیقات ثابت کرده است که ویتامین c به کاهش استرس و فشار خون و کورتیزول کمک موثری می کند. این ویتامین همچنین باعث ارتقای عملکرد سیستم ایمنی می شود.

سیب زمینی شیرین(سیب زمینی هندی):شیرینی ناشی از این خوراک می تواند استرس و فشار عصبی را کاهش دهد. ابن ماده غذایی همچنین سرشار از بتاکاروتن و سایر ویتامین هایی است که برای بدن مفید می باشد.

زردآلو خشک شده:  زردآلو سرشار از منیزم است و کاهنده استرس می باشد و به ارامش و استراحت ماهیچه ای کمک می کند.

بادام،پسته و  گردو: بادام سرشار از ویتامین B و E می باشد و برای تقویت سیستم ایمنی مفید است . پسته و گردو نیز باعث کاهش فشار خون می شوند.

بوقلمون: این ماده غذایی حاوی آمینو اسیدی به نام ل-تریپتوفان می باشد و در تولید سروتونین نقش دارد. سروتونین نیز از هورمون های مفید مغز است.

اسفناج:کاهش منیزیم بدن منجر به بروز سردردهای میگرنی و بروز و احساس خستگی می شود. اسفناج سرشار از این عنصر کمیاب است و برای بدن مفید می باشد.

ماهی سالمون: این نوع ماهی سرشار از اسید چرب امگا 3 می باشد و مانع از بروز بیماری های قلبی می شود.

آواکادو: این میوه نیز سرشار از چربی های ساده اشباع نشده و پتاسیم  است  و به کاهش فشار خون کمک می کند. پتاسیم نقش به سزایی در کاهش فشار خون دارد.
سبزیجات پهن برگ و سبز: بروکلی، کلم برگ و سبزیجاتی از این دسته حاوی ویتامین های مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha