قهوه حاوی آدنوزین است كه نوشیدن یك یا 2 فنجان آن باعث تحریك‌پذیری مغز و جلوگیری از ركود سلول‌های مغز می‌شود ولی افراط در مصرف قهوه قدرت ذهنی را مختل می‌سازد.

مصرف قهوه موجب افزایش اضطراب و استرس می‌شود
سلامت نیوز: یك متخصص تغذیه گفت: نوشیدن قهوه باعث بی‌خوابی‌های مداوم شب‌ها و به هم زدن ریتم شبانه‌روزی ساعت بیولوژیكی بدن و افزایش اضطراب و استرس می‌شود.

سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: برخی از دانش‌آموزان تصور غلطی دارند كه نوشیدن قهوه باعث بیداری شبانه و بالا بردن توان یادگیری آنها می‌شود.

وی گفت: نوشیدن قهوه باعث بی‌خوابی‌های مداوم شب‌ها و به هم زدن ریتم شبانه‌روزی ساعت بیولوژیكی بدن می‌شود. همچنین نوشیدنی‌های حاوی كافئین در طول مدت شبانه‌روز باعث افزایش اضطراب و استرس می‌شود و یادآوری مطالب آموخته شده را در زمان امتحان دچار مشكل می‌كند.

این متخصص تغذیه افزود: قهوه حاوی آدنوزین است كه نوشیدن یك یا 2 فنجان آن باعث تحریك‌پذیری مغز و جلوگیری از ركود سلول‌های مغز می‌شود ولی افراط در مصرف قهوه قدرت ذهنی را مختل می‌سازد.

وی اضافه كرد: برای یك خواب آرام، پردامنه و آماده‌سازی مغز برای یادگیری بیشتر و یادآوری آسان‌تر می‌توان یك لیوان شیر، یك عدد سیب، هویج، یك دانه خرما و یك قاشق مرباخوری عسل قبل از خواب مصرف كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha