سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 28245

مطالعات و بررسی‌های مختلف یكی پس از دیگری تایید می‌كنند كه خوردن یك صبحانه سالم و مفید برای حفظ سلامت انسان در بلندمدت و برخورداری از ذهن و جسم سالم ضروری است و باید در اولویت‌های یك برنامه غذایی مناسب قرار بگیرد.

سلامت نیوز : مطالعات و بررسی‌های مختلف یكی پس از دیگری تایید می‌كنند كه خوردن یك صبحانه سالم و مفید برای حفظ سلامت انسان در بلندمدت و برخورداری از ذهن و جسم سالم ضروری است و باید در اولویت‌های یك برنامه غذایی مناسب قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، مزایای استفاده از مواد غذایی سالم و مناسب در وعده غذایی صبحانه این است كه به شما انرژی بیشتری می‌دهد، ذهن را شفاف‌تر و هوشیارتر می‌سازد، قدرت تمركز را بالا می‌برد و به تناسب اندام و مقابله با اضافه وزن كمك می‌كند.

روزنامه دیلی میل در مقاله‌ای در این باره نوشت: بدون شك صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است و اگر آن را از برنامه غذایی خود حذف كنیم، فاكتورهای مهمی را در حفظ سلامت خود از دست خواهید داد، اما اگر از همین حالا تصمیم گرفته‌اید كه به طور منظم صبحانه بخورید به خاطر بسپارید كه انتخاب مواد غذایی سالم و مغذی نیز حیاتی است.

متخصصان تغذیه معمولا توصیه می‌كنند كه برای یك صبحانه سالم و ساده علاوه بر مصرف لبنیات و عسل، می‌توانید از ماست و میوه‌های تازه نیز  استفاده كنید. ماست سرشار از كلسیم و پروتئین است و تهیه آن بسیار ساده و سریع امكانپذیر است. همچنین می‌توانید بدون این كه هنگام صبح وقت خود را تلف كنید یك پیاله ماست را سریع سر بكشید تا به موقع به محل كار خود برسید و خوردن آن وقت شما را تلف نمی‌كند. همچنین مصرف چند میوه همراه با آن نیز می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز شما را برای طول روز تامین كند.

گزینه مناسب و مغذی دیگر برای صبحانه مخلوط میوه‌ها هستند. برای تهیه آن می‌توانید آب میوه مورد علاقه خود مثل آب پرتقال را داخل یك ظرف بریزید سپس یك عدد موز را داخل آب پرتقال خرد كرده و این مخلوط را كاملا هم بزنید تا مخلوط شما نرم و یكدست شود سپس می‌توانید مقداری از میوه‌های منجمد شده از قبل مثل چند تكه توت فرنگی، هلو یا تمشك آبی را داخل این مخلوط ریخته و نوش ‌جان كنید. این خوردنی‌های سالم به راحتی برای صبحانه آماده می‌شوند و باعث خواهند شد كه روز خود را قوی، سرزنده و سلامت آغاز كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha