سلامت نیوز : معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: هنوز در مورد تعطیل شدن مرکز نگهداری معتادان شفق تصمیم گیری نشده است اما به دستور وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه باموادمخدر تعیین تکلیف آن در دستور کار قرار گرفته است.

بابک دین‌پرست در گفت‌وگو با فارس، گفت: قرار است جلسه‌ای مشترک میان مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر و استانداری تهران در خصوص تعیین تکلیف وضعیت مراکز ماده16 قانون مبارزه با مواد مخدر که به مراکز اجباری معروف هستند برگزار شود.

وی ادامه داد: این جلسه به دستور وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود و قطعاً اگر تصمیم نهایی به بسته شدن مرکز شفق گرفته شود بدون تردید این کار انجام خواهد شد.

دین‌پرست گفت: طبق آخرین توافق انجام شده بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت، مرکز نگهداری معتادان شفق به مرکز غربالگری معتادان تبدیل خواهد شد.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر در همین زمینه به فارس گفته بود که شرایط استانداردسازی مرکز شفق قرار شده بدون غرض و مرض بررسی شود و با درک شرایط خاص استان تهران استانداردسازی شود.

وی گفت:‌به این ترتیب مرکز شفق فقط به عنوان مرکز غربالگری خواهد بود و اگر معتادان با شرایط مراکز ماده 16 مطابقت داشتند به مرکز اخوان در ملارد ارجاع داده می‌شوند بنابراین شفق دیگر مرکز نگهداری معتادان نخواهد بود به همین منظور قرار شده صدور مجوز برای مرکز اخوان هم به زودی صادر شود.

وی گفته بود که تا پایان این هفته باید تمام این اقدامات انجام شود و با وزارت بهداشت اتمام حجت کرده‌ایم همانگونه که طی نامه‌ای با استانداری هم اتمام حجت کردیم با رویکرد جدی و با پیگیری مستمر دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطمئن هستیم که با هیچ کسی رو دربایستی نداریم حتی ما نامه‌ای به معاون امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر نوشته‌ایم که تمام تذکرات قبلی به استانداری، دانشگاه‌های علوم پزشکی و دستگاه‌های عضو داده شود تا در صورت نیاز علیه همه دستگاه‌ها و مسئولانی که در راستای اجرای وظایف خود کوتاهی کرده‌اند و مرتکب تسامح و تساهل شده‌اند اعلام جرم شود.اگر توافقات انجام شده اجرایی نشود مطمئن باشید وزیر کشور از این مسئله کوتاه نمی‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha