سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ساخت ماده اولیه دارویی ضد انعقاد خون برای پیشگیری از سکته قلبی خبر داد و گفت: در صورت تولید انبوه این ماده دارویی قیمت آن یک پنجم مشابه خارجی خواهد بود.

فرزاد کبارفرد در گفت‌وگو با فارس در مورد جزئیات ماده اولیه دارویی گفت: طی تحقیقات انجام شده توانستیم ماده اولیه داروی پیشگیری از انعقاد خون را برای بیماران قلبی - عروقی تولید کنیم که برای افرادی که دچار سکته قلبی شده و بستری هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مشابه خارجی این دارو فقط در انحصار یک کشور غربی است که تا سال 2015 پتنت آن در اختیار هیچ کشوری قرار نمی‌گیرد. ما سعی کردیم تا ماده اولیه این دارو را در کشور سنتز کنیم تا پس از اخذ مجوز و تأییدیه‌های وزارت بهداشت در وارد مرحله فرمولاسیون شویم و انتظار داریم تا یک سال آینده این دارو وارد بازار شود.

این محقق حوزه دارویی گفت: همزمان با پایان یافتن تاریخ انحصار این دارو در دنیا تکنولوژی ساخت آن را در داخل کشور خواهیم داشت و نیازی به واردات این دارو نخواهد بود.

کبارفرد خاطرنشان کرد: علی‌رغم اثربخشی یکسان این دارو قیمت نوع ایرانی آن یک پنجم مشابه خارجی خواهد بود که بار کمتری را به بیمار و نظام سلامت تحمیل می‌کند.

طرح این محقق در چهاردهمین جشنواره پژوهشی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزیده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha